جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

۶ عبارتی که آدم های با اعتماد به نفس هرگز به زبان نمی آورند

خواندن 3 دقیقه
5
(2)

آیا می‌توان اعتماد به نفس را جعل کرد؟ حقیقت این است که بسیاری از مردم از ترفندهایی برای جعل آن” استفاده می‌کنند تا زمانی که اعتماد به نفس واقعا به وجود آید.

اگر فکر می‌کنید که اعتماد به نفس کافی ندارید، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شروع ایجاد آن استفاده از کلام مطمئن است. نحوه صحبت ما می‌تواند احساس ما را در مورد خودمان، وضعیت و توانایی‌های‌مان تحت تاثیر قرار دهد.

در این نوشتار با ۵ عبارت آشنا می‌شویم که آدم‌های با اعتماد به نفس بالا بر زبان نمی‌آورند.

مطلب مرتبط: ۱۰ زبان بدن برای کسانی که اعتماد به نفس پایین دارند

۱. ” متاسفم …”

بسیاری از افراد عادت دارند برای چیزهای غیرضرروری، دائماً عذرخواهی کنند. کاربرد مدرن این کلمه، آن را از عذرخواهی به عبارتی تبدیل کرده که معنای کمی دارد یا معنا ندارد. سعی کنید این عبارت را برای مواقعی که واقعا چیزی برای عذرخواهی وجود دارد، نگه دارید.

۲. “می‌دانی، موضوع این است که …”

” می‌دانی، موضوع این است که …” یا ” موضوع این است که …” دو عبارت شناخته شده از داستان‌نویسان هستند.

می‌دانی…؟ این عبارت را به کلی فراموش کنید. اگر اتفاقی افتاده که شما را از مسیر خارج کرده، فقط همان را بگویید. استفاده از عباراتی كه ذاتاً نادرست به نظر می‌رسد، اشتباه است زیرا در این صورت مخاطب تصور می‌کند که چیزی را پنهان می‌کنید.

مطلب مرتبط: اگر به یکی از این سوالات پاسخ مثبت بدهید، اعتماد به نفس تان فراتر از حد تصورتان است

۳. ” تقصیر فلانی بود …”

در اینجا واقعیتی آشکار وجود دارد: ترسوها افراد دیگر را سرزنش می‌کنند.

شاید واقعا مقصر شخص دیگری باشد، اما افراد با اعتماد به نفس برای توجیه خودشان از کسی نام نمی‌برند. به هر حال، توضیح دهید که چه اتفاقی افتاده‌است! هدف اشتباهات شخص دیگری قرار نگیرید اما از ترس نیز، کسی را “خراب” نکنید.

۴. “امتحان می‌کنم …”

افراد با اعتماد به نفس امتحان نمی‌کنند، به این معنا که هدف آنها موفقیت است، نه امتحان کردن صرف. گفتن اینکه برای انجام فلان کار “سعیم را خواهم کرد” به معنای کاهش انتظارات است و اینکه شما به توانایی خودتان برای موفقیت اطمینان ندارید!

۵. “من هرگز نمی‌توانم …”

افراد با اعتماد به نفس درباره هیچ چیز به صورت مطلق صحبت نمی‌كنند. دفعه بعدی که رئیس‌تان از شما می‌خواهد پروژه جدیدی را بپذیرید و اولین فکرتان این است که به هیچ وجه نمی‌توانید این کار را انجام دهید، کمی تامل کنید. البته که باید در مورد چیزی که برای اولین امتحان می‌کنید صادق باشید، اما فرصت‌ها را از خود دریغ نکنید. افراد با اعتماد به نفس از تجربه‌های جدید استقبال می‌کنند.

مطلب مرتبط: ۹ شیوه تقویت اعتماد به نفس که برای موفقیت های بزرگ الزامی است

۶. “امیدوارم… “

افراد با اعتماد به نفس امیدوار نیستند بلکه می‌دانند که یا فلان کار را انجام می‌دهند یا نه. این نوع عبارات باعث می شود که شما در مورد توانایی‌های خود اطمینان نداشته باشید. یا یک کاری را انجام بدهید یا نه. “امیدوارم” معنایی ندارد!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان