جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

۵ کشته و ۲۵ زخمی، در حملات راکتی شهر کابل؛ طالبان مسوولیت نگرفت

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با حملات گسترده راکتی در شهر کابل مسوولان در وزارت صحت عامه می گویند تاکنون ۵ کشته و ۲۵ زخمی از اثر این پرتاب ها گزارش شده است.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله گفته است که حوالی ساعت ۸:۵۰ دقیقه صبح امروز شنبه (۱قوس) ۱۴ فیر مرمی راکت بالای شهر کابل از سوی «تروریستان»پرتاب شده است.

آرین افزوده این راکت ها در مناطق مسکونی در مربوطات حوزه دهم، برج برق چهار قلعه، کوچه طاهری، نعمت‌پلازا، نزدیک دانشگاه سلام، چهار راهی گل‌سرخ حوزه چهارم، چهاراهی صدارت، پل باغ عمومی، جاده سپین زر، نزدیک ارشیف ملی حوزه دوم، در مربوطات لیسه مریم و ۵۰۰ فامیلی حوزه یازدهم اصابت کرده است.

سخنگوی وزارت داخله تلفات برخواسته از این راکت پراکنی ها را سه کشته و ۱۱ زخمی اعلام کرده است اما معصومه جعفری معاون سخنگوی وزارت صحت به خبرنامه گفت تاکنون ۵ کشته و ۲۵ زخمی ناشی از این رویداد به شفاخانه ها منتقل شده است.

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از این حمله راکتی نشان می دهد که این راکت ها از یک موتر نوع «سوزکی» شلیک شده و شماری از آنان بر منازل مسکونی و جاده های عمومی اثابت کرده است.

طالبان مسوولیت نگرفت

همزمان با این ذبیح الله مجاهد از سخنگویان طالبان در توییتی نگاشته است که فیرهای راکت بر شهر کابل ربطی به این گروه ندارد.

مجاهد تاکید کرده: «ما بر مجتمعات عام فیرهای کورکورانه را اجازه نمی دهیم.»

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است.

از سوی هم امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری که مسوولیت تامین امنیت شهر کابل را نیز برعهده دارد گفته است: «از پرتاب راکت امروز بر ساحه حوزه دهم همه اطلاع داریم.»

صالح تاکید کرده که در گزارش فردا به جزییات این رویداد می پردازد.

معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده: «حوداث مانند امروز انگیزه ای ما بخاطر مهار جنایت و تروریزم را بیشتر و مستحکم می سازد. از تمام هموطنان ما میخواهیم همکاری خویش با نهاد های دولتی را زیاد سازند».

 

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان