جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

صدور فرمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان؛ غنی با وزیر دفاع آمریکا گفتگوی تلیفونی کرد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

همزمان با صدور فرمان دونالد ترامپ مبنی بر خروج نزدیک به نیمی از نظامیان آمریکایی از افغانستان ارگ ریاست جمهوری می گوید رییس جمهور غنی با کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفتگوی تلیفونی داشته است.

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده که آقای غنی در تماس تيلفوني با‌ کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع امريكا در رابطه به روابط دوكشور و پروسه صلح گفتگو کرده است.

در خبرنامه ارگ آمده است که سرپرست وزارت دفاع در این تماس تیلفونی بركيفيت حمايت دوامدار نيروهاي نظامي امريكا از افغانستان تاكيد كرده است.

به نقل از این اعلامیه در جریان این گفتگوی تلیفونی مايك ميلي رییس ستاد ارتش آمریکا نیز حضور داشته است.

خروج نزدیک به نیمی نیروهای آمریکایی از افغانستان

این گفتگوی تلیفونی ساعتی پس از آن انجام شده است که وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که بربنیاد دستور دانلد ترمپ، رییس‌جمهور این کشور نیروهای این کشور در افغانستان به دو هزار ۵۰۰ نفر تا ۱۵ ماه جنوری سال ۲۰۲۱ کاهش می یابد.

دونالد ترامپ دستور داده که دو هزار نظامی آمریکایی از افغانستان و نیز ۵۰۰ نظامی این کشور از عراق به امریکا برگردانده شوند.

کرستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا ناوقت روز گذشته در نشست خبری گفته است: «تا ۱۵ جنوری شمار نظامیان ما در افغانستان به  دو هزار ۵۰۰ نفر کاهش خواهد یافت. شمار قوای ما در عراق نیز تا عین تاریخ به دو هزار ۵۰۰ نفر خواهد رسید.»
آمریکا در حال حاضر حدود چهار هزار و ۵۰۰ نظامی در افغانستان دارد.

خروج نیروهای آمریکایی پس آز ان سرعت گرفته است که آمریکا و طالبان سال گذشته در دوحه قطر توافقتنامه صلح امضا کردند که بر بنیاد آن تمام نیروهای آمریکایی افغانستان را ترک می کنند.

 اطمینان و نگرانی از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان

خروج نیروهای آمریکای از افغانستان با نگرانی های نیز به همراه شده است. به تازگی روز گذشته ینس استولتنبرگ سرمنشی ناتو گفته است که هیچ متحد ناتو خواهان ادامه حضور بیش از نیاز در افغانستان نیست.

او هشدار داده که بهای ترک قبل از وقت افغانستان سنگین خواهد بود.

استولتنبرگ افزوده که خطر آن می‌رود که افغانستان بار دیگر میدان فعالیت‌های تروریستان بین‌المللی شود که حملات بر کشورهای آنها را طرحریزی و سازماندهی کنند و این که داعش ممکن است خلافت شکست خورده‌اش در سوریه و عراق را در افغانستان احیا کند.

در همین حال سرپرست وزارت دفاع افغانستان که روز گذشته در مجلس نمایندگان سخنرانی می کرد گفت که نیروهای خارجی به‌گونۀ کامل از افغانستان، بیرون نخواهند شد و این امکان وجود دارد که شمار این نیروها در این کشور افزایش یابد.

او تاکید کرد که هیچ تشویشی برای بیرون شدن کامل نیروهای خارجی از افغانستان وجود ندارد و نیروهای افغان ۹۶ درصد عملیات‌ها را برعهده دارند. به گفته سرپرست وزارت دفاع تنها در ۴ درصد عملیات های آن ها به پشتیبانی هوایی نیروهای خارجی، نیاز وجود دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان