شیوع موج دوم ویروس کرونا در افغانستان؛ هوتل های عروسی تا ختم ماه قوس سال روان بسته می شود

توسطفریدون حسنی

آبان ۲۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آبان ۲۹, ۱۳۹۹

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که افغانستان در مرحله شیوع موج دوم ویروس کرونا قرار گرفته و هوتل های عروسی که از عوامل مهم گسترش ویروس در کشور به شمار می‌رود تا ختم ماه قوس بسته می شود.

احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت امروز چهارشنبه (۲۸عقرب) در نشست خبری گفت که با توجه به واقعیاتی که در لابراتوارهای کشور آزمایش شده است نشان می‌دهد که شمار واقعات مثبت ویروس کرونا در کشور رو به افزایش است.

عثمانی افزود که بر اساس فیصله کابینه برای جلوگیری از گسترش موج دوم این ویروس ، قرار است هوتل های عروسی که از عوامل مهم گسترش ویروس در کشور به شمار می‌رود تا ختم ماه قوس بسته شوند.

او خاطرنشان کرد که وزارت صحت عامه برای جلوگیری از موج دوم ویروس کرونا تدابیر در نظر گرفته و برنامه ای که برای جلوگیری از موج دوم ویروس کرونا در همکاری با نهادهای ذیربط تدوین شده اکنون در ۳۴ ولایت کشور در مرحله تطبیق قرار دارد.

به گفته او کمیته های اضطرار دوباره فعال شده و برای مبارزه با موج دوم ویروس کرونا تلاش می‌ کنند.

سرپرست وزارت صحت عامه شیوع ویروس کرونا را در کشورهای همسایه نگران کننده خوانده و از شهروندان کشور خواست تا از سفرهای غیرضروری به کشورهای ایران و پاکستان خودداری کنند.

عثمانی تاکید کرد که تاکنون دو واکسین کرونا در بازار های جهانی عرضه شده و افغانستان نیز در جمع ۹۲ کشوری قرار گرفته است که با همکاری ائتلاف جهانی واکسین از آن مستفید شود.

او اضافه کرد که تا اواسط ۲۰۲۱ میلادی واکسین به شکل همه شمول در مارکیت فراهم می شود و تا اواخر این سال ۲۰ درصد نفوس افغانستان واکسین می شوند.

ثبت ۲۰۱ مورد تازه در ۲۴ ساعت

در همین حال وزارت صحت امروز چهارشنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته یک‌هزار و ۲۰۱ نمونه‌ مشکوک به ویروس کرونا در لابراتوارهای این وزارت بررسی شده که از این میان ۲۴۳ مورد آن مثبت تشخیص شده است.

وزارت صحت افزوده که این موارد مثبت شامل ولایت‌های کابل، قندهار، بلخ، پروان، نیمروز، لوگر، هلمند، ننگرهار، بغلان و جوزجان می شود که با ثبت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۴۳ هزار و ۹۲۴ نفر رسیده است.

این وزارت تاکید کرده که در عین زمان ۷ فرد مبتلا به ویروس کرونا جانباخته و نیز ۱۳۵ فرد مبتلا به این ویروس بهبود یافته که با ثبت آن شمار جانباختگان به یک‌هزار و ۶۴۵ نفر و شمار بهبودیافتگان نیز به ۳۵ هزار و ۲۹۵ نفر رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *