انکشاف تازه از حمله بر دانشگاه کابل؛ صالح: طراح دوم این حمله کشته و سومی آن نیز بازداشت شده است

توسطفریدون حسنی

آبان ۲۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

در ادامه بررسی ها از حمله مرگبار بر دانشگاه کابل امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید عضو دوم هسته طراح حمله بالای دانشگاه کابل در درگیری با نیروهای امنیتی کشته و عضو سوم آن نیز بازداشت شده است.

 امرالله صالح امروز دوشنبه (۲۶عقرب) گفته است: «عضو دوم هسته طراح حمله بالای پوهنتون کابل به اسم احمد که به پکیتا رفته بود در درگیری با قوای شجاع امنیتی ما کشته شد. عضو سوم این هسته دستگیر گردید و تا ساعات دیگر به کابل انتقال می گردد.»

صالح افزوده بر اساس اعتراف های عادل عضو اول هسته طراح حمله بر دانشگاه کابل که چندی قبل بازداشت شد آنها ده روز قبل از حمله دانشگاه را بررسی کرده متوجه شده بودند که آدم های با سر و وضع شهری و بهتر در دروازه ورودی مورد شک قرار نمی گیرند و تلاشی جدی نمی شوند.

به گفته صالح مهاجمین با پوشیدن لباس های همنوع با محصلین داخل دانشگاه شده و قرار این بوده که اگر «بیک» نفر اول تلاشی شود نفر دوم باید پولیس را فیر تفنگچه عاجل از پا درآورد.

او تاکید کرده که هویت مهاجمین افشا شده است خانواده های آنان زیر نظارت ریاست عمومی امنیت ملی قرار دارد و به زودی با مردم شریک ساخته می شود.

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که بر اساس هدایت رییس جمهور تیم شش و نیم صبح مهار فساد اداری را نیز در کابل شامل اجندا و کار خود می سازد.

او اضافه کرده که طرح پوشش کوچه به کوچه به مرحله اجرایی گذاشته شده و نیز به دو مرکز تدریس دینی در منطقه بگرامی که زیر پوشش مدرسه «تبلیغ برای طالب میکردند و سرنخ شان به استخبارات همسایه می رسد» هشداریه صادر شده که لیست تمام طلب العلم خود را به نهاد های مشخص دولت افغانستان شریک سازند.

حمله بر دانشگاه کابل

این در حالی است که حوالی ساعت ۱۱ قبل از ظهر روز دوشنبه (۱۲عقرب) شماری از مهاجمان مسلح بر دانشگاه کابل حمله کردند. در این حمله که چندین ساعت به درازا کشید  ۲۲ تن کشته و ۲۷ تن زخمی شدند.

حمله بر دانشگاه کابل واکنش های گسترده را به همراه داشت.

هرچند گروه طالبان مسوولیت این حمله را به عهده نگرفت اما حکومت افغانستان بارها تاکید کرده اند که این حمله کار گروه طالبان بود و ریاست عمومی امنیت ملی نیز دو روز قبل با نشر اعلامیه گفته بود که نیروهای قطعات خاص این ریاست محمد عادل به اسم های مستعار ( اسد و آرش ) طراح اصلی حمله بالای دانشگاه کابل و آموزشگاه کوثر دانش را از مربوطات ناحیه دوازدهم شهر کابل بازداشت کرده است.

امنیت ملی تاکید کرده که طراح این حمله عضویت هسته مشترک داعش و حقانی را داشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *