صالح: از مجموع سه هزار و شش صد مجرم شناسایی شده تنها ۷۰۰ نفر آن بازداشت شده اند

توسطفریدون حسنی

آبان ۲۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید که از مجموع سه هزار و شش صد جرم پیشه که توسط شبکه های مردمی شناسایی شده و در جدول های منظم به حوزه ها تقسیم شده اند تنها ۷۰۰ نفر آن ها بازداشت شده اند.

امرالله صالح امروز یک‌شنبه (۲۵عقرب) گفته است: «از سالها بدینسو یک قوه قهریه سایه و زیرزمینی در کابل شکل گرفته است و آن اینکه بخاطر حل بعضی از دعاوی حقوقی یک طرف قضیه به جای مراجعه به پولیس و یا سارنوالی به یک سلاح دار – زورمند و یا سرگروپ گروه های جنایت پیشه مراجعه می نمایند که با ایجاد ارعاب و ترس طرف مقابل را وادار به تسلیمی و تمکین سازند.»

او افزوده که محافظین شماری از شخصیت های سیاسی و یا وکلا نیز با اخذ باج و رشوت دست به ترساندن طرف های دعوای حقوقی می زنند.

به گفته او محافظین وکیل میرویس حسن با مداخله دریک قضیه حقوقی و هجوم به سرای هزارگل خواستند کسی را از آنجا بربایند که در نتیجه درگیری یک تن زخمی شدند.

صالح تاکید کرده: «هجوم گاردهای یک وکیل برای تنفیذ قانون جرم است و باید تحقیقات صورت گیرد.»

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که شهر کابل گواه دو رویداد تروریستی و دو رویداد جنایی بود که در رویداد تروریستی آن یک افسر ارتش در ناحیه «قلعه نیازیک» کشته و در رویداد دیگر دو نیروی امنیتی در انفجار ماین طالبان کشته شدند.

به گفته او از مجموع سه هزار و شش صد جرم پیشه که توسط شبکه های مردمی شناسایی شده و در جدول های منظم به حوزه ها تقسیم شده اند تنها ۷۰۰ نفر آن بازداشت و متباقی یا مخفی و یا هم فرار کرده اند.

معاون اول ریاست جمهوری در ادامه از قوه قضایه خواسته است که دادگاه تروریستان بازداشت شده را علنی برگزار کند و نیز درجریان دادگاه خانواده های قربانیان را به عنوان شاهد دعوت کنند.

آب خیزی کابل

پس از ریزیش نخستین برف و باران، شهر کابل دچار آب خیزی های گسترده شده و در بعضی ساحات باعث اذحام ترافیکی شده است اما امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید: «دلیل این است که در قسمت سلیم کاروان جریان آب از طریق کانال در قسمت وزارت داخله و شمال میدان هوایی بند است. شاروالی مقصر نیست.»
او تاکید کرده که قرار است که این مسله را با وزارت های دفاع و داخله حل کند.

صالح در مورد سینما «کابل ننداری» در یک نظرسنجی از شهروندان خواهان طرح شده است. او اضافه کرده که در نظردارد کابل ننداری را از حالت کنونی اش بیرون سازد.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *