پیشنهاد ازبکستان برای برگزاری کنفرانسی در باره افغانستان در تاشکند

توسطتحریریه خبرنامه

آبان ۲۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان روز سه شنبه (20 عقرب) در جریان اجلاس سازمان همکاری های شانگهای (SCO) که به ریاست روسیه در قالب یک کنفرانس ویدیویی برگزار شده بود، پیشنهاد کرد که یک کنفرانس بین المللی در مورد افغانستان در تاشکند برگزار شود.

به گفته رئیس جمهور ازبکستان، چشم اندازهای جدید برای برقراری صلح در افغانستان راهروهای حمل و نقل جدیدی را باز می‌کند که می‌تواند نقش افغانستان را به عنوان پل ارتباطی آسیای مرکزی و جنوبی بازگرداند. او گفت: “ما پیشنهاد می‌کنیم تا در اپریل 2021 در تاشکند در “کنفرانس بین المللی آسیای میانه و جنوب، روابط منطقه‌ای- چالش ها و فرصت ها” در این مورد و سایر موضوعات بحث کنیم.”

رئیس جمهور ازبکستان افزود که به دلیل تلاش های جامعه جهانی و کشورهای سازمان همکاری های شانگهای، افغانستان چشم اندازهای حل صلح آمیز جنگ را که سال ها به طول انجامیده، فراهم کرده است. میرضیایف اظهار داشت: “مهم است که تلاش های ما برای حمایت از این نشانه های مثبت در مورد پیشرفت صلح متحد شود.”

او خاطر نشان کرد که ارائه کمک های اقتصادی به ملت افغانستان ضروری است. ازبکستان خواستار طرح سریع عملی در مورد بهبود ساختار اقتصادی- اجتماعی افغانستان شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *