جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

۵ عادت که به بهبود مهارت های ارتباطی شما کمک می کنند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

ارتباط، کلیدی برای پشت سر گذاشتن بسیاری از چالش‌های زندگی است. از روابط عاشقانه گرفته تا دوستی و موقعیت‌های کاری، همه باید بدانند که چگونه می‌توان به طور موثر برقراری ارتباط کرد.

اگر متوجه شده‌اید که در بخش ارتباطات مهارت زیادی ندارید، نگران نباشید. ایجاد چند عادت ساده می‌تواند به شما کمک کند تا در برقراری ارتباطات موثر، مهارت پیدا کنید.

۱. سوال بپرسید

برای داشتن ارتباط موثر شنیدن نیز به اندازه صحبت کردن اهمیت دارد. وقتی کسی صحبت می‌کند، باید به صحبت‌های او توجه کنید. یک روش خوب برای این کار پرسیدن سوالاتی در مورد صحبت‌های طرف مقابل است. البته که نباید او را با پرسیدن هزار و یک سوال درباره همه جزئیات بمباران کنید. در واقع باید در مورد قسمت‌هایی از گفتگو که دوست دارید بیشتر در موردش بدانید، سوالاتی بپرسید.

مطلب مرتبط: ۸ عادت آدم هایی که مهارت اجتماعی بالا دارند

۲. منظورتان را به طور مشخص بگویید

انتخاب واژگان درست به شما کمک می‌کند مهارت‌های ارتباطی خود را ارتقا دهید. باید مطمئن شوید که وقتی صحبت می‌کنید جایی برای برداشت غلط نمی‌گذارید. دو قانون مهم در اینجا وجود دارد: مواردی را که فکر می‌کنید دیگران می‌خواهند بشنوند، بیان نکنید و مواردی را که برای‌تان قابل دفاع نیستند، نگویید. بخشی از داشتن مهارت‌های ارتباطی خوب، گفتن منظور واقعی‌تان است.

۳. از زبان بدن‌تان استفاده کنید

وقتی صحبت از برقراری ارتباط می‌شود، زبان بدن ابزاری شگفت‌آور است. خوشبختانه بدن ما معمولاً در برقراری ارتباط بسیار خوب عمل می‌کند. به عنوان مثال، بکوشید هنگام صحبت، از دست به سینه بودن خودداری کنید. این حرکت می‌تواند شما را بسیار بسته و غیرمتمایل به برقراری ارتباط نشان دهد. روش دیگر استفاده از زبان بدن، کپی‌برداری از شخصی است که با او صحبت می‌کنید. این کار کمک می‌کند تا فرد مقابل راحت باشد و یک رابطه دوستانه ایجاد کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ نکته از زبان بدن برای افزایش کاریزما

4- گوش کنید

وقتی دیگران صحبت می‌کنند باید به طور فعال گوش بدهید. وقتی صحبت از بهتر شدن ارتباط می‌شود، گوش دادن مهم است. فقط منتظر نوبت خودتان برای صحبت نباشید. بسیاری از مردم “گوش دادن” را با “شنیدن” اشتباه می‌گیرند. مطمئناً می‌شنوید که طرف مقابل حرف می‌زند، اما آیا آنچه را که گفته درک می‌کنید؟ حالت عاطفی فرد صحبت‌کننده را چطور؟ مهم است که اگر می‌خواهید مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود ببخشید، خوب گوش دهید.

5- اول خوب بفهمید؛ بعد صحبت کنید

وقتی صحبت از برقراری ارتباط می‌شود، یک فرد ماهر همیشه می‌داند قبل از استفاده از فرصت صحبت کردن، باید آنچه را که قبلا گفته شده، درک کند. به عنوان مثال، شما می‌توانید به سادگی بگویید، “بله، متوجه هستم…” و سپس به صحبت ادامه دهید. حتی بهتر از این، بخش‌های خاصی از گفته‌های شخص دیگری را تکرار و تأیید کنید تا معلوم شود که خوب گوش کرده‌اید.

به این ترتیب، طرف مقابل نه تنها احساس خوبی خواهد داشت بلکه به احتمال زیاد به سخنان شما نیز به دقت گوش خواهد داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان