جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

صالح: حمله بر دانشگاه کابل شباهت با عملکرد گروه جدید طالبان به اسم فاتح زواک دارد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید برای اینکه ثابت شود این حمله بر دانشگاه کابل کار گروه طالبان بوده اسناد و شواهد وجود دارد و عملکرد آن شباهت صد درصد با گروه جدید طالبان به اسم «فاتح زواک» دارد که شورشیان در ولایت خوست شکل داده اند.

امرالله صالح امروز سه‌شنبه (۱۳عقرب) گفته است: «به نقل از ریاست امنیت ملی و منسوبین دیگر حاضر در صحنه و پس از حادثه – اسلحه باقی مانده از تروریستان با آنچه که در عکس های اعلامیه داعش جعلی آمده است تطابقت ندارد. بیرق طالبان یکی از اجناس دریافت شده از بکس تروریستان است. در دیوار اطاق مانند دیگر حملات تروریستی آخرین جملات خود را نوشته اند و نوشته اند که زنده باد طالبان.»

او افزوده که روش استفاده از سوی مهاجمان همان روش «خوناشام» شبکه حقانی بوده و نوع عملکرد آنان شباهت صد درصد با یک گروه جدید دارد که طالبان به اسم «فاتح زواک» در خوست ساخته اند.

صالح خاطرنشان کرده که در گذشته عاملان حملات داعش به رهبری صلاح الدین از پغمان و ثناوالله از شکردره صورت می گرفت و این افراد همکاری نزدیک با شبکه حقانی دارند و زمانی رسما عضویت این شبکه را داشته اند.

به گفته او: «برای اینکه ثابت سازیم این جنایت توسط طالب صورت گرفته است ده ها ثبوت سخت و نرم در اختیار داریم . اما بخاطر منصوب سازی جنایت دیروز به داعش فقط همان یک اعلامیه است که به هیچ صورت نمیتواند دست و وجدان طالب را ازین گناه تاریک و شنیع پاک سازد.»

معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده که داعش بدون طالب توان عملیات ندارد زیرا زیرساخت نرم وسخت ترور در اختیار طالب است.

معاون اول رییس جمهور اصافه کرده که در حمله به دانشگاه کابل ۱۹ تن کشته و ۴۰ تن زخمی شده اند.

ثبت ۹ جرایم جنایی طی ۲۴ ساعت در کابل

معاول ریاست جمهوری در خصوص جرایم جنایی در شهر کابل گفته است که در ۲۴ ساعت ۹ جرم جنایی ثبت شده که ۷ آن جرایم عادی و دو مورد ان جرایم تروریستی بوده  است. او گفته که روز گذشته نیرو های پولیس یک باند اختطاف را در حوزه پنجم پس از درگیری بازداشت کرده است.

او افزوده در عملیات بازداشت این باند درگیری نیز رخ داده و یک افسر پولیس کشته شده است.

صالح تاکید کرده که کار تقویت حضور نیروهای امنیتی و دفاعی در منطقه مرغ گیران در نزدیکی قریه کاکور آغاز گردیده است. درین ساحه در گذشته نیروهای پولیس گاه و ناگاه زیر حمله قرار گرفته اند.

به گفته او در زیر شماری از غرفه هایی که در سرک قرغه تخریب شده تونل های کوچک ذخیره مواد مخدر و دیگر مواد غیر مجاز پیدا شده است.

معاون اول ریاست جمهوری در خصوص جرایم در شهر کابل ادامه داده که روز گذشته در ناحیه ۱۱ یازده هزار و پنجصد دالر پول یک شهروند که از صرافی سرقت شده بود پس از تحقیقات صراف به اتهام همکاری با سارقین بادزاشت شده است و همکاران او نیز در تعقیب پولیس قرار دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان