جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

انفجار موتر بمب و حمله طالبان بالای پاسگاه ارتش در قندز؛ تاکنون دو کشته و ۶ زخمی به شفاخانه منتقل شده اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مقام های محلی در ولایت قندز تایید می کنند که گروه طالبان یک قرارگاه نیروهای ارتش در این ولایت را ابتدا هدف انفجار موتر بمب قرار داده و پس از آن بالای این پاسگاه حمله تهاجمی کرده اند.

وزارت دفاع ملی با نشر اعلامیه ای گفته است: «حوالی ساعت ۷ صبح امروز یک انتحار کننده سوار بر موتر پر از مواد انفجاری قصد داشت تا کندک سرحدی در ولسوالی امام صاحب را هدف قرار دهد؛ اما پیش از رسیدن به هدف در نزدیکی های قراول این کندک، توسط نیروهای اردوی ملی شناسایی شده و از بین برده شد».

این وزارت افزوده که پس از این رویداد، شماری از مهاجمان به درگیری با نیروهای دفاعی و امنیتی پرداخته که شماری آنان از سوی نیروهای امنیتی کشته و شماری دیگر آنان موفق به فرار شده اند.

وزارت دفاع از تلفات نیروهای دولتی در این انفجار چیزی نگفته اما تاکید کرده که وضعیت به حالت عادی برگشته است.

صفى الله اميرى عضو شورای ولایتی قندر به خبرنامه گفت در اثر این انفجار و درگیری دو کشته و شش زخمی از نیروهای ارتش به شفاخانه منتقل شده است.

او تاکید کرد که درگیری الی ساعت ۱۱ قبل از ظهر امروز ادامه داشته است و به غیرنظامیان نیز تلفات وارد شده و شمار دقیق آن مشخص نیست.

به گفته او در اثر این انفجار تا حدود ۴ کیلومتر دور تر نیز خانه مسکونی خساره مند شده است.

غلام ربانى ربانى عضو دیگر شورای ولایتی قندز به خبرنامه تاکید کرد که در درگیری های پس از انفجار به گروه طالبان نیز تلفات وارد شده است.

ریاست جمهوری حمله موتر بمب قندز را محکوم کرد

در همین حال صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری در توییتی نگاشته است: «دولت جمهوری اسلامی افغانستان، حمله تروریستی گروه طالبان را که توسط یک موتر بم در ولایت کندز صورت گرفته، به شدت محکوم می‌کند.»

صدیقی تاکید کرده که طالبان پس از «شکست سنگین» و ناکامی در ولایت هلمند و قندهار، با راه اندازی حملات انتحاری تلاش دارند به نیروهای امنیتی و مردم ما آسیب بیشتر برسانند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان