جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

صالح: موتر فروشی های ولسوالی قره باغ و پروان بازرسی می شود

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید اعتقاد بر این است که اکثر موترهایی که در موتر فروشی های ولسوالی قره باغ و پروان قرار دارند همان های اند که از کابل دزدیده می شوند و بعد با تغییر رنگ در آنجا به فروش می رسند.

امرالله صالح که چندی قبل مسوول تامین امنیت شهرکابل شده گفته است که در جلسه امنیتی شش و نیم صبح امروز پنج‌شنبه (۱عقرب) فیصله شده که قاتلین دو نفر سرباز پولیس در «پل شینه» به همکاری مردم به پنجه قانون سپرده شوند.

او افزوده از اینکه کار منظم با حوزه های پولیس شهری صورت گرفته و برای هریک از آنها استقامت منظم ایجاد شده است.

به گفته او: «باید به ولسوالی ها رسیدگی گردد. اعتقاد بر این است که اکثر موتر هایی که در موتر فروشی های ولسوالی قره باغ و پروان قرار دارند همان هایی اند که از کابل دزدیده می شوند و بعد با تغییر رنگ در آنجا به فروش میرسند. بسیار زود گروه مشترک کاری موتر فروشی های بیرون کابل را محاصره کرده و چندین لایه رنگ را از هر موتر دور خواهند ساخت تا با گزارش هایی که از موتر های دزدیده شده رسیده است سرداده شوند».

 معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرده که در این جلسه فیصله شده تا به صاحبان ساختمان های تخریب شده مهلت داده شود که ساحه را از آشغال پاک کنند و در غیر آن فلزات و مواد آنها انتقال و مصارف انتقال از لیلام آن بدست خواهد آمد.

صالح تاکید کرده که عکس های دزد ها، چپاولگران، فراری ها و قانون گریز ها که مخفی و یا فراری اند با تمام وکلای گذر شریک و تاکید شده که وکلای گذر در تنگ سازی ساحه به مجرم نقش قابل سنجش و لمس داشته باشند.

او اطمینان داده که فهرست تهیه شده به همکاری مردم واقعی است و آمرین جنایی تایید می کنند که تمام دستگیر شده ها با وسایل شکنجه و کشتار که ثبوت مادی در قضیه شان خواهد بود دستگیر شده اند.

صالح گفته که گشت و گذار موترهای بی اسناد الی ۹۰ درصد کاهش یافته اما تاکید کرده این کافی نیست و موترهایی که امریه را نادیده گرفته بازهم به سرک ها آمده بودند قید و برای گزمه های پولیس استفاده میشوند.

معاون اول ریاست جمهوری آغاز کار شهرداری در تخریب ساحات غصب شده شهر را خوب توصیف کرده افزوده که شهرداری کابل فهرست تمام ساختمان هایی را که بدون مجوز ساخته میشند تهیه کرده و به همه ای شان هشدار داده که کار شان را یا توقف دهند و یا هم منتظر اجراات جزایی باشند.

صالح همچنان هشدار داده: «تمام شایعاتی که در ضد پولیس از جمله اینکه بدون مراعات قانون به خانه ای داخل شده بودند رسیده گی میشود و آنهایی که این شایعه را دامن زده بودند باید پاسخ بدهند. با دولت همکار باشید. ضدیت با دولت و پخش شایعه بر ضد دولت و بدنام سازی نهاد ها همکاری با دشمن است. از آن پرهیز کنید».

ادامه جرایم در شهر کابل

با وجود آن که از گرفتن مسوولیت تامین امنیت شهر کابل از سوی معاون اول ریاست جمهوری نزدیک به یک هفته می گذرد اما ترور های هدفمند و سرقت های مبایل همچنان ادامه دارد.

در چند روز گذشته کابل شاهد چندین ترور هدفمند و نیز سرقت مبایل شهروندان بوده است که در آخرین مورد آن لمر خلیل، آمر پیشین مبارزه با موادمخد فرماندهی پولیس کابل صبح روز گذشته در نزدیکی خانه‌اش ترور شده اما امرالله صالح، در جلسه روز گذشته اش گفته‌است کشته شدن لمر خلیل به افشای یک گروۀ خطرناک موادمخدر از سوی او پیوند دارد.

از سوی هم سرقت مبایل (گوشی های همراه) از شهروندان در بخش های از کابل گزارش شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان