جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

امرالله صالح کشته شدن ۱۲ کودک در حمله هوایی ولایت تخار را بی اساس خواند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید کشته شدن ۱۲ کودک در تخار در حمله هوایی بی اساس است و  در این حمله جنگجویان گروه طالبان کشته شده اند.

صالح امروز پنج‌شنبه به دنبال نشر گزارش های کشته شدن ۱۲ کودک و زخمی شدند ۱۴ کودک دیگر در حمله هوایی گفته است: «خبر کشته شدن اطفال در مسجد در تخار بی اساس است.»

صالح تاکید کرده: «آنهایی که نیروهای ما را دیروز به خاک و خون کشانیده بودند نابود شدند و ثبوت غیر قابل انکار در اختیار ما قرار دارد.»

معاون اول ریاست جمهوری هشدار داده: «با کسانی که شایعه را سرخط ساخته اند برخورد قانونی خواهد شد. من ثبوت را خودم مشاهده کردم و با صلاحیت دولتی و اخلاقی این حرف را نوشتم. مطمین باشید».

اما حامد کرزی رییس جمهور پیشین بمباردمان یک باب مدرسه در ولسوالی بهارک ولایت تخار را «جنایت ضد بشری» خوانده از حکومت خواسته است از عملیات نظامی علیه مردم افغانستان خوددرای کرده و برای خاتمه جنگ و تأمین صلح پایدار در کشور تلاش کند.

کرزی تاکید کرده که در این حمله شماری غیرنظامیان کشته شده اند.

کشته شدن ۱۲ کودک در حمله هوایی تخار

این اظهارات معاون اول ریاست جمهوری در حالی مطرح شده که پیش تر جواد هجری سخنگوی والی تخار به خبرنامه گفت در یک حمله هوایی «اشتباهی» در منطقه «هزاره قرلق» که در آن یک مسجد هدف قرار گرفته ۱۲ کودک کشته و ۱۴ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

سخنگوی والی تخار افزود که این رویداد در ۱۲ کیلومتری شهر تالقان مرکز این ولایت رخ داده است.

این حمله پس از آن صورت گرفته که روز گذشته در یک درگیری نیروهای امنیتی با طالبان در روستای مسجد سفید ولسوالی بهارک تخار به گفته عضو شورای ولایتی این ولایت ۴۴ نیروی پولیس به شمول آمر امنیت این ولایت کشته شدند.

اما مقامات اداره محلی تخار در گفتگو به خبرنامه تنها کشته شدن بیش از ۲۵ نیروی دولتی را تایید کرد. با این حال گزارش های تایید ناشده می رساند که در این درگیری بیش از ۸۰ نیروی دولتی کشته شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان