افزایش حملات طالبان در فاریاب؛ مارشال دوستم از خط نخست عملیات دیدار کرد

توسطفریدون حسنی

مهر ۲۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

با ادامه افزایش حملات در ولایت فاریاب، فرماندهی پولیس این ولایت اعلام کرده‌است که مارشال عبدالرشید دوستم از خط عملیات مشترک «شاهین ۱۱۷» در ولسوالی‌‌های چهارگانه اندخوی این ولایت دیدار کرده و خواهان تشدید حملات علیه طالبان شده‌است.

فرماندهی پولیس فاریاب در خبرنامه‌ای گفته‌است مارشال عبدالرشید دوستم با هیئت معیتی‌شان بعد از ظهر روز گذشته وارد ولسوالی چهارگانه اندخوی شده و از ساحات تصفیه شده و نیروهای مشترک امنیتی و دفاعی در خط نبرد شاهین ۱۱۷ بازدید کرده‌است.

پولیس فاریاب افزوده که آقای دوستم در این دیدار خواستار تداوم و تشدید عملیات علیه طالبان شده، تاکید کرده‌است که شاهراه شماره یک اندخوی، میمنه «هرچه سریع‌تر» به روی ترافیک ملکی و نظامی باز شود.

آقای دوستم در این دیدار همچنان از مردم، متنفذین، علما، جوانان و روشنفکران خواسته تا با نیروهای امنیتی و دفاعی برای رسیدن به آرامش نسبی و صلح دائمی، کمک و همکاری کنند.

به نقل از خبرنامه پولیس فاریاب غیب الله سادات فرمانده پولیس این ولایت وعده داده که مسیر شاهرا شماره یک فاریاب را به زودی از  وجود طالبان پاکسازی می‌کنند.

 عملیات مشترک نیروهای امنیتی تحت عنوان «شاهین ۱۱۷» در ولسوالی‌های چهارگانه اندخوی به هدف بازگشایی مسیر شاهراه شماره یک در فاریاب  از دو ماه قبل آغاز شده‌است.

افزایش حملات طالبان در فاریاب

این در حالی است که به تاریخ ۱۰ میزان نقیب‌الله فایق والی فاریاب گفته بود که گروه طالبان حملات‌شان را در تمامی ولسوالی‌های این ولایت شدت بخشیده و نیروهای امنیتی شب تا صبح از سنگرهای‌شان دفاع می‌کنند.

سیدعبدالباقی هاشمی عضو شورای ولایتی فاریاب نیز به خبرنامه گفته بود که به جز ولسوالی خان چهار باغ تمامی ۱۴ ولسوالی این ولایت تحت تهدید جدی طالبان قرار دارند.

این عضو شورای ولایتی فاریاب تاکید کرده بود که ولسوالی قیصار در حالت سقوط قرار دارد و ولسوالی‌های شیرین تگاب،‌ خواجه سبز پوش، دولت آباد،  قرمقل و تاشقرغان این ولایت تحت تهدیدات جدی طالبان است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *