ادامه فیصله های امنیتی صالح؛ هیچ آمر حوزه و منسوب پولیس با یونیفوم در مهمانی پولداران اشتراک نخواهد کرد

توسطفریدون حسنی

مهر ۲۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری که به صورت موقت مسوولیت تامین امنیت شهر کابل را برعهده گرفته است می گوید برای تحکیم «صلابت و وقار» یونیفوم پولیس هیچ آمر حوزه و منسوب پولیس با یونیفوم در مهمانی و پارتی های پولداران اشتراک نخواهند کرد.

آقای صالح امروز سه‌شنبه (۲۹میزان) گفته است که در جلسه امنیتی فیصله شده که مسوولیت تاسیسات به صورت مرحله وار به محافظت عامه انتقال یابد و پولیس از وظایف شبه نظامی بصورت منظم بیرون ساخته شود و پوسته های نظامی در کوه های بیرون از شهر به وزارت دفاع سپرده شود.

او افزوده برای سهم گیری در ساختن شخصیت نسل جوان و ایجاد رابطه تعریف شده میان نوجوانان و دستگاه پولیس تشکیلات «زمرک» به صورت داوطلب و رضاکارانه در لیسه ها ایجاد می شود.

به گفته او «زمرک» ها با داشتن «مفلر» مشخص به پولیس امکان می دهد تا مکاتب را از شر مخدرات، چاقو کشی، معلم آزاری، خیابان آزاری نجات دهند.

صالح خاطرنشان کرده است که دسترسی اطلاعاتی به صفوف نوجوانان سطح جرم را کاهش داده و پس کوچه ها را قابل دسترس و همکار پولیس می سازد و پیوستن به صفوف «زمرک» به اجازه خانواده خواهد بود.

معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده که در این جلسه فیصله شده تا پارک ها و ساحات سبز از اشغال «غاصبین کوچک و بزرگ» بیرون شوند و نیز  پیاده رو ها با استخدام صدها نفر «مردیکار» توسط شهرداری با حمایت وزارت داخله پاسازی شود.

او اضافه کرده که انضباط شهری برای اولین بار پس از بیست و هشت سال دوباره بصورت مرحله وار ایجاد و برای آن هیچ نوع امکانات نو و اضافه سازی در تشکیل نیاز نیست.

صالح با بیان اینکه به تمام پیام هایی که تا اکنون به آنها فرستاده شده بدون استثنا رسیدگی شده تصریح کرده که فهرست و عکس دزد ها، باجگیر ها، مردم آزار ها، فراری ها و غاصبین با نماینده گان مردم و وکلای گذر شریک ساخته می شود تا در ردیابی انان مردم باید دخیل باشند نه سیل بین.

معاون اول رییس جهور همچنان تاکید کرده که برای تحکیم صلابت وقار پونیفورم پولیس هیچ آمر حوزه و منسوب پولیس با یونیفوم در «مهمانی و پارتی های» پولداران اشتراک نخواهند کرد و نیز هیچ پولیس به سفارش شفاهی کسی به جایی احضار نخواهد شد مگر اینکه قضیه جرمی اتفاق افتاده باشد.

امرالله صالح در اخیر نگاشته است که او روز گذشته تا خانه اش بدون تفنگ پیاده رفته است.

این فیصله پس از آن صورت می گیرد که به دنبال افزایش نارامی ها، ترورهای هدفمند و سرقت های مسلحانه و رهگیری در شهرکابل که با واکنش گسترده شهروندان همراه شده بود معاون اول ریاست مسوولیت تامین امنیت این شهر شده است.

او روز گذشته نیز گفته بود که فهرست مجرمین کوچک و بزرگ ناحیه به ناحیه، حوزه به جوزه و گذر به گذر در اختیار آمرین حوزه ها قرار گرفته و نیز  پوشش استخباراتی کوچه به کوچه سرای به سرای و محله به محله آغاز شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *