جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ادامه اختلافات در مذاکرات دوحه؛ ناتو متعهد به حمایت از نیروهای افغانستان تا سال ۲۰۲۴ شد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

همزمان با ادامه مذاکرات بین الافغانی و همهمه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پیمان اتلانتیک شمالی «ناتو» اعلام کرده است که به حمایت مالی از نیروهای امنیتی افغانستان تا سال ۲۰۲۴ ادامه می دهد.
متحدان و شرکای پیمان اتلانتیک شمالی «ناتو» روز گذشته در اعلامیه گفته است که در نشست عمومی هیئت صندوق اعتماد نیروهای امنیتی افغانستان کمک‌های مالی در حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان را بررسی کرده و نحوه مشارکت‌ها در سال آینده میلادی را تعیین کرده‌اند.

ناتو تاکید کرده که حمایت مالی بین‌المللی از نیروهای امنیتی افغانستان ستون اصلی تعهدات ناتو برای امنیت افغانستان است و در این نشست تعهد شد که به حمایت مالی از نیروهای امنیتی افغانستان تا سال ۲۰۲۴ ادامه داده شود.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در این نشست گفته است که مجموع کمک‌های جمع‌شده در صندوق اعتماد نیروهای امنیتی افغانستان به بیش از ۳.۲ میلیارد دالر رسیده است.

از سوی هم صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری ضمن قدردانی از همکاری «معنادار، ارزشمند و استراتژیک» ناتو از نیروهای امنیتی گفته است که نیروهای امنیتی اکنون شریکان کلیدی متحدان افغانستان به شمار می‌رود که از منافع مشترک حفاظت می‌کنند.

صندوق اعتماد نیروهای امنیتی افغانستان در ناتو

ناتو در سال ۲۰۰۷ میلادی این صندوق را ایجاد کرد تا از طریق آن کمک‌های بین‌المللی را برای آموزش مسلکی و نظامی نیروهای افغان پول فراهم کند.

صندوق اعتماد نیروهای امنیتی افغانستان، بودجه فعالیت‌های مختلف از جمله نصب تجهیزات، آموزش‌، برگزاری دوره‌های سواد آموزی‌، آموزش‌های حرفه‌ای نظامی و ظرفیت‌سازی نیروهای امنیتی افغانستان را تأمین می‌کند.

این صندوق یکی از سه منبع بودجه‌ جامعه جهانی برای حمایت مالی از نیروهای امنیتی افغانستان است.

مذاکرات دوحه

در همین حال در ادامه اختلافات بر سر نهایی سازی طرزالعمل مذاکرات بین الافغانی در دوحه سخنگویان تیم مذاکره کننده حکومت و طالبان در توییتی نگاشته که شام روز گذشته اعضای گروه تماس دو طرف باهم دیدار داشته اند.

به گفته آنان در این دیدار دو طرف در باره موارد اختلافی گفتگو کرده و تاکید نموده اند که به منظور حل این موارد جلسه ها ادامه یابد.

ناتو در حالی متعهد به حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان تا چهار سال آینده شده است که در بندی از توافق نامه آمریکا و طالبان که سال گذشته در دوحه امضا شده بر خروج کامل نیروهای بین المللی از افغانستان تاکید شده و آمریکا نیز متعهد به آن شده است.

پیش از این رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی قصر سفید به تاریخ ۲۵ میزان گفته بود که تعداد نیروهای امریکایی در افغانستان تا اوایل سال ۲۰۲۱ به حدود ۲۵۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان