جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.3
(3)

پوست انار خواص دارویی زیادی دارد. گفته می‌شود که این ماده دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچ، ضد ویروس و ضد التهاب است و مزایایی هم برای سلامتی دارد. اگر برای اطلاع از فواید خواص پوست انار کنجکاو شده‌اید، در این نوشتار با ما همراه باشید.

۱. با آکنه و جوش مقابله می‌کند

پوست انار خواص ضد باکتری، ضد ویروس و ضد التهاب دارد و بنابراین می‌تواند به طور موثری با مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش مقابله کند. می‌توانید از پوست انار به صورت ماسک یا برای رویه‌سابی پوست استفاده کنید.

مطلب مرتبط: لایه برداری پوست صورت؛ ۶ شیوه که پوست را در خانه رویه سابی کنید

۲. به سم‌زدایی بدن کمک می‌کند

آنتی‌اکسیدان‌ها به طور پیشگیرانه با سموم در بدن مبارزه می‌کنند. بنابراین محتوای آنتی‌اکسیدانی بالای پوست انار برای سم زدایی بدن مناسب است. مطالعه‌ای روی موش‌ها نشان داد که عصاره پوست انار می‌تواند به سم‌زدایی کمک کند. تحقیقات بیشتری در این رابطه لازم است.

مطلب مرتبط: سم زدایی کل بدن؛ ۷ شیوه که جان دوباره ای به بدن تان بدهید

۳. از بروز چین و چروک پیشگیری می‌کند

تحقیقات نشان می‌دهند که عصاره پوست انار – هنگامی که با روغن دانه انار استفاده می‌شود – سنتز پروکلاژن را تقویت می‌کند، با آنزیم‌های تجزیه‌کننده کلاژن مبارزه و رشد سلول‌های پوستی را تقویت می‌کند. بنابراین، به طور موثری چین و چروک پوست را به تأخیر می‌اندازد.

مطلب مرتبط: ۷ ماده غذایی که پدیدار شدن چین و چروک را تسریع می کنند

۴. به درمان گلودرد و سرفه کمک می‌کند

طبق روش‌های طب سنتی، پوست انار به درمان سرفه کمک می‌کند و پودر آن همراه با آب به عنوان غرغره برای تسکین گلودرد موثر است. مطالعات متعدد نشان می‌دهند که عصاره هیدروالکلی پوست انار خواص ضدباکتری دارد و می‌تواند به درمان گلودرد و سرفه کمک کند.

مطلب مرتبط: درمان خانگی سرفه خشک؛ ۷ راهکار موثر برای تسکین سرفه خشک در خانه

۵. خواص پوست انار؛ ویتامین C فراوان دارد

ویتامین C به وفور در پوست انار وجود دارد. این ویتامین یک عامل رشد گسترده است که به بهبود زخم‌ها و تشکیل بافت زخم کمک می‌کند.

خواص پوست انار

مطلب مرتبط: ۱۰ نشانه که بدن تان دچار کمبود ویتامین C است

۶. بهداشت دهان و دندان را بهبود می‌دهد

از پوست انار اغلب در پودرها و خمیر دندان استفاده می‌شود. گفته می‌شود که این ماده دارای اثرات ضد باکتری و ضدپوسیدگی هستند که می‌توانند به مقابله با مشکلات عدیده دهان و دندان کمک کنند.

مطلب مرتبط: ۷ ماده غذایی که دندان ها را سفید می کنند

۷. خواص پوست انار؛ برای روده‌ها مفید است

پوست انار حاوی تانین است که با خواص ضدالتهابی‌اش به کاهش التهاب روده کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند

۸. به درمان ریزش مو و پیشگیری از شوره سر کمک می‌کند

از عصاره پوست انار برای مقابله با ریزش مو و کنترل شوره سر استفاده شده‌است. فعالیت ضد قارچی پوست انار به کاهش ریزش مو ناشی از فعالیت قارچی کمک کرده و از شوره سر جلوگیری می‌کند.

9. کاهش فشار خون

مصرف منظم آب انار می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. همچنین از انار برای تنظیم فشار خون سیستولیک نیز استفاده می شود. افراد مبتلا به فشار خون اگر روزانه 150 میلی لیتر آب انار به مدت دو هفته مصرف کنند، کاهش قابل توجهی فشار خون را تجربه خواهند کرد.

10. خواص پوست انار؛ به درمان آرتریت کمک می کند

تورم مفاصل در کسانی که آرتریت دارند شایع است. طبق یک تحقیق؛ عصاره انار آرتروز را در موش‌ها درمان می‌کند. با این حال، داده های بسیار کمی از تاثیر آن روی انسانی وجود دارد.

خواص ضد التهابی انار به آرام کردن هرگونه التهاب کمک می کند. همچنین انار در مهار آنزیم هایی که سبب آسیب به مفاصل می شوند، تاثیرگذار است. بنابراین، می تواند به درمان آرتروز کمک کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان