جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

عبدالله در تهران: اجماع نسبی در کشور های همسایه بر حمایت از روند صلح افغانستان وجود دارد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی که برای تقویت اجماع منطقه ای برای صلح در ایران به سر می برد می گوید اجماع نسبی در کشور های همسایه بر حمایت از روند صلح افغانستان وجود دارد.

آقای عبدالله که روز گذشته در سفر رسمی دو روزه به ایران رفته است در مصاحبه با یک رسانه ایرانی گفته است که پیشرفت مذاکرات در دوحه با درنظر داشت توقع مردم افغاستان کند بوده است.

او افزوده که همزمان با مذاکرات سطح خشونت ها بالا رفته است.

عبدالله خاطرنشان کرد که هیئت دو طرف در دوحه مصروف گفتگو اند اما حکومت افغانستان توقع دارد این مذاکرات پیشرفت های داشته باشد.

رییس شورای مصالحه با بیان اینکه مسله افغانستان ابعاد منطقه ای، بین المللی و داخلی دارد تاکید کرد که ادامه جنگ در افغانستان به نفع هیچ کشوری نیست و فرصت های همکاری متقابل منطقه ای را صدمه می زند.

او اضافه کرد که اجماع نسبی در کشو های همسایه بر حمایت از روند صلح افغانستان وجود دارد.

از سوی هم عبدالله عبدالله شام روز گذشته در برنامه‌ا‌ی در سفارت افغانستان در تهران گفته است مذاکرات صلح جریان دارد. اما تشدید جنگ در جریان مذاکرات، غیر قابل قبول است.

عبدالله در این برنامه گفته که سفرش به ایران به معنای درک نقش موثر ایران در صلح افغانستان و جلب حمایت این کشور از روند صلح است و در دیدارهایش با مقامات ایرانی تاکید ایران بر موفقیت صلح پایدار با رهبری و مدیریت افغان‌ها برجسته بوده است.

روند مذاکرات افغانستان

این اظهارات و سفر عبدالله پس از آن مطرح شده است که بیش از یک ماه از روند آغاز مذاکرات بین الافغانی در دوحه می گذرد اما با گذشت این مدت دو طرف نتوانسته اند تا کنون روی طرزالعمل مذاکرات به دلیل دو مورد اختلافی به توافق برسند.

همزمان با این گروه طالبان به شدت حملات شان در افغانستان افزوده اند.

زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان به تازگی افزایش خشونت ها در افغانستان را اندوه بار خوانده تاکید کرده است که آمریکا توقع دارد تا سطح خشونت ها کاهش یابد. به گفته او افزایش خشونت ها روش خوب برای امتیاز گیری در مذاکرات نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان