جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

سفر عبدالله به ایران؛ رییس شورای مصالحه با جواد ظریف دیدار کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی  در سلسله سفرهای منطقه‌ای اش به هدف جلب حمایت کشور های منطقه از روند صلح افغانستان به ایران رفته و با جواد ظریف وزیر خارجه آن کشور دیدار کرده است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است که جواد ظریف وزیر خارجه این کشور در دیدار با عبدالله عبدالله تاکید کرده که افغانستان آباد، مستقل، توسعه‌یافته و با صلح و ثبات خواست همیشگی ایران خوانده است.

ظریف در این دیدار تاکید کرده: «تمامی مساعی خود را برای کمک به گفتگو‌های اصیل بین‌الافغانی بکار خواهیم گرفت».

سفر عبدالله به ایران

آقای عبدالله صبح امروز در یک سفر رسمی دو روزه کابل را به قصد تهران ترک کرد.

او در میدان هوایی مهرآباد تهران از سوی سید رسول موسوی مدیرکل آسیای غربی و معاون ویژه‌ و حاجی‌زاده رییس بخش افغانستان وزارت امورخارجه‌ ایران و نیز عبدالغفور لیوال سفیر افغانستان و دیپلوماتان کشور در جمهوری اسلامی ایران استقبال گردیدند.

از سوی هم مجیب الرحمن رحیمی مشاور ارشد و رییس امور رسانه‌های شورای عالی مصالحه گفته است که آقای عبدالله در این سفرش ضمن قدردانی از تلاش ها و حمایت ایران از روند صلح در افغانستان، خواهان حمایت این کشور از تلاش‌های صلح می شود.

‌ رحیمی تاکید کرده:‌ «از نظر ما صلح و ثبات در افغانستان به معنای صلح در منطقه و فراتر از منطقه است. صلح و ثبات در افغانستان با پایان بخشیدن به بحران منطقه‌ای، بی‌ثباتی، دهشت‌افگنی، افراط‌گرایی، زرع، تولید و قاچاق موادمخدر می‌تواند فصل تازه‌ای از همکاری، همگرایی، تجارت، اتصال و توسعه‌ منطقه‌ای را رقم زند».

آقای عبدالله پیش از این سفرهایی به کشور پاکستان و هند نیز داشت.

سفر او به ایران در حالی صورت می‌گیرد که چند روز پیش زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان گفته که ایران می‌خواهد آمریکا در افغانستان در یک جنگ غیرقابل پیروزی و پرهزینه مشغول بماند و دوست ندارد روند صلح در این کشور موفق شود.

ایران بارها تاکید کرده است که از روند صلحی در افغانستان حمایت می کند که به رهبری و مدیریت خود افغانها باشد.

مقامات ایران آمریکا را بارها متهم به معامله با طالبان کرده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان