پاکسازی پوست در خانه: ۶ ترکیب طبیعی برای پاکسازی صورت

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۲۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مهر ۲۶, ۱۳۹۹

بعد از یک روز کاری طولانی، برنامه مراقب از پوست‌تان حتما باید پاکسازی را شامل شود. پاکسازی صورت کمک می‌کند که پوست‌تان از آلودگی خلاصه شده،‌ نفس بکشد. در این نوشتار ۶ ترکیب و ماده طبیعی برای پاکسازی پوست در خانه می‌بینید که کمک‌تان می‌کنند پوستی نرم، صاف و درخشان داشته باشید.

۱. پودر نخود و زردچوبه

این ماسک به روشن شدن لکه‌های تیره و کاهش آکنه کمک می‌کند. برای تهیه این ترکیب پاکسازی پوست در خانه خیلی ساده دو قاشق غذاخوری پودر نخود، ۱ قاشق غذاخوری زردچوبه و کمی شیر را با هم ترکیب کنید. خمیر حاصل را ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید و بعد بشویید (۲ بار درهفته).

مطلب مرتبط: زردچوبه برای پوست؛ ۱۰ خواص اثبات شده که این ادویه برای پوست دارد

۲. پاکسازی صورت؛ شیر و نمک

شیر برای پاکسازی صورت عالی است و پوست را نرم می‌کند. کمی نمک و شیر را ترکیب کنید و آن را به کمک پنبه روی پوست بمالید (۱-۲ بار درهفته).

۳. عسل

عسل پوست را نرم می‌کند و پدیدار شدن چین و چروک را به تاخیر می‌اندازد. برای تهیه این ترکیب پاکسازی پوست درخانه ۲-۳ قاشق چایخوری عسل را با کمی شیر مخلوط کنید تا ترکیب سفتی حاصل شود. ترکیب را ۳۰ دقیقه روی پوست بگذارید و در نهایت بشویید (۲-۳ بار در هفته).

مطلب مرتبط: رفع تیرگی صورت؛ ۷ ماسک سفیدکننده پوست که اثربخشی عالی دارند

۴. پاکسازی صورت؛ روغن نارگیل

روغن نارگیل به پوست رطوبت و ظاهر صاف‌تری به صورت می‌دهد. روغن نارگیل، عسل و ماست (هر کدام ۱ قاشق چایخوری) را با هم مخلوط کنید. ترکیب حاصل را ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید  و بعد بشویید (۲-۳ بار درهفته).

مطلب مرتبط: ۸ کاربرد زیبایی روغن نارگیل که تا به حال به گوش تان نخورده است

۵. ماست

ماست یکی از بهترین مواد برای ترکیبات پاکسازی پوست در خانه است، زیرا خشکی و تیرگی پوست را برطرف می‌کند. ۱-۲ قاشق غذاخوری ماست، ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق چایخوری آبلیمو را مخلوط کنید. ترکیب حاصل را ۱۵-۲۰ دقیقه روی صورت و گردن بگذارید. در نهایت بشویید.

مطلب مرتبط: ۸ ماسک خانگی برای جوانسازی پوست صورت که تاثیر عالی دارند

۶. پاکسازی صورت؛  لیمو

آب لیمو می‌تواند لکه‌ّها و تیرگی پوست را از بین ببرد و پوست صاف برای‌تان به ارمغان بیاورد. برای استفاده از مزایای آب لیمو، مقداری از آن را با پنبه روی پوست بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. در نهایت آبکشی کنید (۱-۲بار در هفته).

* هشدار: قبل از انجام این درمان، کمی لیمو را روی قسمتی از پوست‌تان امتحان کنید تا مطمئن شوید که پوست‌تان تحریک نمی‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *