جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

افغانستان مسوده قطعنامه «مقابله با تهدیدات ناشی از مواد انفجارى تعبيه شده» را به سازمان ملل ارائه می کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با افزایش انفجار ماین های کنار جاده ای نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل می گوید مسوده قطعنامه «مقابله با تهدیدات ناشی از مواد انفجارى تعبيه شده» را به اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل معرفی می کند.

این نمایندگی تاکید کرده که انتظار دارد تا كشورهاى عضو سازمان ملل متحد مانند گذشته از اين قطعنامه حمایت گسترده کرده آن را تصویب کنند.

نمايندگى دايمى افغانستان خاطرنشان کرده که با اشتراك و سخنرانى در بحث عمومی کمیته اول مجمع عمومى سازمان ملل متحد، نسبت به ادامه كاربرد مواد انفجارى تعبيه شده در کشور و به ويژه استفاده آن ها توسط گروه های تروریستی در حملات «وحشیانه» علیه شهروندان عادی افغانستان ابراز نگرانى کرده است.

انفجار ماین های کنار جاده ای در افغانستان

این در حالی است که با وجود درخواست مکرر کمیسیون حقوق بشر و نهاد های حقوق بشری بر عدم استفاده از ماین های کنار جاده ای در افغانستان، همزمان با افزایش خشونت ها انفجار ماین های کنار جاده نیز افزایش یافته است.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله سه روز قبل گفته بود که گروه طالبان در دو هفته گذشته ۵۷۵ حمله تهاجمی به شمول ۹۲ مورد تعبیه و انفجار ماین و ۶ حمله انتحاری را علیه مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور انجام داده اند.

آرین تاکید کرده بود که در نتیجه این رویدادهای امنیتی ۲۵۱ تن از غیرنظامیان کشته و زخمی شده اند.

انفجار ماین های کنار جاده بیشتر موارد بالای غیرنظامیان انجام می شود اما در آخرین مورد آن امروز در روستای «للمه سبزک» ولسوالی سالنگ ولایت پروان نیروهای امنیتی را هدف قرار داده که در نتیجه آن آمر جنایی این ولسوالی با یک محافظ اش همراه با یک پولیس دیگر کشته و آمر مبارزه با تروریزم ولسوالی سالنگ زخمی شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان