۱۰ راهکار طلایی که کمک تان می کنند از بروز حمله قلبی جلوگیری کنید

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۲۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مهر ۲۶, ۱۳۹۹

بیماری قلبی یکی از قابل‌پیشگیری‌ترین اختلالات موجود است، اما هر ساله جان تعداد زیادی را در سراسر جهان می‌گیرد. خبر خوب این است که با درک تاریخچه خانوادگی و انتخاب سبک زندگی سالم می‌توانید خطر حمله قلبی را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهید.

۱. شناخت سابقه خانوادگی

 اگر عضوی از خانواده‌تان قبلا دچار حمله قلبی شده‌است، بیشتر در معرض خطر هستید. به همین دلیل مهم است که این اطلاعات را با پزشک‌تان به اشتراک بگذارید تا او با تجویز برخی تغییرات در سبک زندگی‌تان به شما کمک کند از سلامت قلب‌تان محافظت کنید.

مطلب مرتبط: با این چک لیست ساده، در تمام طول سال از سلامت قلب تان مراقبت کنید

۲. کاهش چربی اشباع

خوردن غذاهای حاوی چربی اشباع می‌تواند سطح کلسترول خون را بالا ببرد و میزان بالای کلسترول بد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. تکه‌های چرب گوشت گاو، گوشت بره، کره و پنیر از جمله غذاهایی هستند که به طور طبیعی چربی اشباع فراوان دارند.

۳. افزایش مصرف چربی‌های سالم

مصرف چربی‌های سالم، مانند روغن زیتون فوق بکر، آووکادو و مغزیات می‌تواند به تقویت سلامت قلب کمک کند. این غذاها منابع خوبی از چربی غیراشباع هستند که می تواند به کاهش کلسترول بد کمک کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده غذایی که کاهش دهنده کلسترول که باید در برنامه غذایی تان بگنجانید

۴. کاهش مصرف سدیم

سدیم فشار خون را بالا می‌برد و فشار خون بالا عامل استرس‌زای قلب است زیرا باید برای پمپاژ خون از بدن باید بیشتر کار کند.

۵. کاهش مصرف قند

مصرف بیش از حد قند می‌تواند فشار خون و التهاب مزمن را افزایش دهد، که هر دو در بروز بیماری قلبی موثر هستند.

مطلب مرتبط: ۱۰ نشانه که قند بیش از حد مصرف می کنید

۶. افزایش مصرف فیبر

تحقیقات نشان داده‌اند که رژیم‌های غذایی حاوی فیبر زیاد (سبزیجات، میوه‌ها، غلات سبوس‌دار، لوبیا و سایر غذاهای غنی از فیبر) می‌توانند احتمال بروز بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهند.

۷. دریافت اسید فولیک کافی

بر اساس تحقیقاتی که در مجله PLOS One منتشر شد، خوردن غذاهای سرشار از اسید فولیک (نوعی ویتامین B موجود در پالک (اسفناج)، مرکبات، لوبیا و غلات) می‌تواند خطر حمله قلبی را کاهش دهد. ویتامین B هوموسیستئین را کاهش دهد، ترکیبی که مسئول لخته شدن خون است و افزایش آن خطر حمله قلبی را بالا می‌برد.

۸. رسیدگی به دندان‌ها

تحقیقات، بهداشت ضعیف دندان را با افزایش خطر حمله قلبی مرتبط دانسته‌اند. حتی یک مطالعه در سال 2018 در مورد فشار خون بالا نشان داد که بیماری پریودنتال (یک اختلال التهابی مزمن در لثه‌ها) می‌تواند باعث فشار خون بالا شود و در نهایت به دیواره رگ‌های خونی آسیب برساند و باعث افزایش تجمع پلاک‌هایی شود که جریان خون به قلب را مسدود می‌کنند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده غذایی که دندان ها را لکه دار و زرد می کنند

۹. ورزش منظم

ورزش تغییرات فیزیولوژیکی مثبتی را ایجاد می‌کند، مثلا اینکه عروق قلب را تشویق می‌کند تا با سرعت بیشتری گشاد شوند. انجام تمرینات ورزشی همچنین به دستگاه عصبی سمپاتیک کمک می‌کند که ضربان قلب و فشار خون را کنترل کند که واکنش کمتری نشان دهند.

۱۰. ارتباط با آدم‌ها

یک مطالعه در سال  2018 نشان داد کسانی که روابط اجتماعی ندارند در معرض خطر بالاتر بیماری قلبی و سکته مغزی هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *