وخیم تر از بار اول؛ مردی 25 ساله در آمریکا برای بار دوم به کرونا مبتلا شد

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۲۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مهر ۲۳, ۱۳۹۹

محققان اولین مورد ابتلای مجدد به کووید-۱۹ را در آمریکا شناسایی کردند؛ اتفاقی که باعث بروز تردیدهای بیشتر در مورد ایمنی طبیعی این بیماری شده و احتمال عفونت‌های جدی موج دوم را افزایش می‌دهد.

حقایق کلیدی

* پزشکان در لانست گزارش دادند، یک جوان 25 ساله پس از اینکه برای دومین بار به کووید-۱۹ مبتلا شد، در بیمارستان تحت درمان قرار گرفت و عفونت دوم او بسیار جدی‌تر از عفونت اول بود.

* معالجه وی پس از آن صورت گرفت که ریه‌ها نتوانستند اکسیژن کافی به بدنش وارد کنند و از آن زمان به بعد در حال بهبودی است.

* مطالعات ژنتیکی نشان می‌دهند که این مرد در دو نوبت جداگانه به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌است.

* محققان می‌گویند این مسئله سوالاتی را در مورد دوام مصونیت کووید-۱۹ ایجاد می‌کند، و تأثیراتی در تولید واکسن و محدودیت‌های اعمال شده برای حفاظت از سلامت عمومی دارد.

* به گفته محققان افراد باید “اقدامات احتیاطی یکسانی را برای جلوگیری از عفونت” انجام دهند، چه قبلاً مبتلا شده باشند و چه نشده باشند.

اگرچه ابتلای مجدد به کووید-۱۹ نادر است، (مواردی در هنگ کنگ، بلژیک، هلند و اکوادور گزارش شده‌است) اما این موارد می‌توانند چیزهای زیادی در مورد ماهیت ایمنی به ما بیاموزند و اقدامات بهداشت عمومی را برای جلوگیری از شیوع ویروس تحت تاثیر قرار دهند. محققان می‌گویند، موارد مهم عفونت مجدد دلیل خوبی هستند برای اینکه استراتژی‌های مبتنی بر ایمنی طبیعی را زیر سوال ببریم و کسانی را که قبلاً آلوده شده‌اند تشویق می‌کنند که قبل از کنار گذاشتن اقدامات احتیاطی و بازگشت به زندگی “طبیعی”  دوباره فکر کنند.

به گفته محققان، اطلاعات جمع‌آوری شده از موارد عفونت مجدد می‌تواند با پیشرفت این بیماری همه‌گیر به طور خاصی مهم باشد. نکته نگران‌کننده در این گزارش، این است که عفونت دوم جدی‌تر است، و در نتیجه این فرضیه را که ابتلای مجدد از شدت کمتری برخوردار است، ‌زیر سوال می‌برد.

آکیکو ایوازاکی، پروفسور ایمونوبیولوژی ییل به فایننشال تایمز گفت که هرچه موارد بیشتری از عفونت مجدد دیده شود، فرصت بهتری برای درک رابطه بین ایمنی و عفونت‌های طبیعی کرونا ویروس وجود خواهد داشت. وی گفت: “این اطلاعات برای فهم اینکه کدام واکسن می‌تواند مصونیت فردی و گروهی ایجاد کند، اهمیت زیادی دارد.” ایوازاکی افزود: موارد ابتلای مجدد به ما می‌گویند که نمی‌توانیم به ایمنی حاصل از عفونت طبیعی برای ایجاد مصونیت گروهی اعتماد کنیم و برای دسترسی به آن به واکسن ایمن و موثر نیاز داریم.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *