جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

۸ حقیقت حیرت آور که کمک تان می‌کنند بیشتر روی سلامتی تان تمرکز کنید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

باور کنید یا نه، حتی کوچکترین جزئیات سبک زندگی شما می‌تواند سلامتی‌تان را تحت تأثیر قرار دهد. دراین نوشتار چند حقیقت جالب می‌بینید که آگاهی از آن‌ها کمک‌تان می‌کند بیشتر روی سلامتی‌تان تمرکز کنید.

۱- خنده برای قلب خوب است

مطابق با یک مطالعه که در مجله اپیدمیولوژی منتشر شد، خنده به طور مستقیم به سلامت قلب کمک می‌کند. نرخ بیماری قلبی-عروقی و سکته مغزی در آن دسته از افراد مورد مطالعه (بالای 65 سال) که اهل خنده بودند، به شدت پایین‌تر بود.

مطلب مرتبط: ۶ نشانه سکته مغزی که مردم اغلب نادیده می گیرند

2- افراد خوش‌بین عمر طولانی‌تری دارند

 مطابق با مطالعات، افراد خوش بین بیش از افراد بدبین عمر می‌کنند. داشتن یک نگرش مثبت نه تنها باعث می‌شود که احساس بهتری داشته باشیم بلکه می‌تواند امید به زندگی را نیز افزایش دهد. علاوه بر این، محققان دریافته‌اند كه افراد خوش بین 10٪ كمتر بیمار می شوند و سلامت روان‌شان نیز در سطح بهتری است. به علاوه اگر بیمار شوند هم زودتر از بقیه بهبود می‌یابند.

۳. ورزش نکردن به اندازه سیگرت مضر است

بر اساس یک مطالعه خطر مرگ و میر ناشی از کاهش عملکرد با عوامل خطری مانند بیماری عروق کرونر، دیابت و سیگرت قابل مقایسه است (اگر ریسک آن بیشتر نباشد).

مطلب مرتبط: ۹ شیوه که انگیزه ورزش کردن را در خودتان افزایش دهید

۴.  یادگیری زبان جدید باعث جوان‌سازی مغز می‌شود

 فواید دوزبانه بودن قابل انکار نیست. یادگیری زبان دوم در بزرگسالی ممکن است در مقایسه با یادگیری زبان در کودکی دشوار باشد اما تلاش برای انجام آن بسیار ارزشمند است. تسلط به زبان دوم سرعت پیری مغز را کاهش می‌دهد، حتی وقتی مراحل یادگیری در اواخر زندگی آغاز شود

۵. قند به اندازه سیگرت مضر است

طبق گزارشی در مجله Nutrients، مصرف زیاد قند منجر به “انواع بیماری‌های مزمن از جمله چاقی، بیماری‌های قلبی-عروقی، دیابت و بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) و همچنین کاهش قوه شناختی و حتی بروز برخی سرطان‌ها می‌شود.

مطلب مرتبط: ۱۰ نشانه که قند بیش از حد مصرف می کنید

۶. افرادی که با سرعت بالایی راه می‌روند، قلب سالم‌تری دارند

برای داشتن فعالیت بدنی وجود تجهیزات پیچیده و تمرینات پیچیده ضروری نیست: فقط 30 دقیقه پیاده‌روی با سرعت بالا به سلامت عمومی بدن کمک می‌کند. افرادی که مرتباً پیاده‌روی سریع انجام می‌دهند، در مقایسه با افرادی که هیچ فعالیت هوازی ندارند، 31٪ کمتر در معرض بیماری قلبی-عروقی قرار دارند.

۷. زمانی که خسته هستید ورزش کمک‌کننده است

اگر از نظر جسمی خسته هستید، بهترین کار این است که ورزش کنید زیرا بیش از نشستن به بدن‌تان انرژی می‌دهد. مطالعات نشان داده‌اند که جریان خون و اکسیژن در بدن به شما انرژی بیشتری می‌بخشد و روحیه‌تان را نیز بهبود می‌دهد. افزایش اندورفین سبب بروز احساس خوب در شما می‌شود.

مطلب مرتبط: هورمون شادی آور؛ ۸ شیوه که سطح دوپامین را در مغز افزایش بدهیم

۸. ورزش ریسک آلزایمر را کاهش می‌دهد

تحقیقات در حال رشد نشان می‌دهند که ورزش می‌تواند تأثیر زیادی بر مقاومت در برابر اختلالات عصبی داشته باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان