سم زدایی قند: ۸ شیوه آسان که از اعتیاد به قند خلاص شویم

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۱۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مهر ۱۹, ۱۳۹۹

قند 8 برابر کوکائین اعتیادآور است! اگرچه WHO مصرف 6 قاشق چایخوری قند را توصیه می‌کند، اما بیشتر آدم‌ها حجم بیشتری را مصرف می‌کنند و در نتیجه، در دنیای امروز افراد زیادی مستعد چاقی، دیابت، بیماری قلبی و بسیاری دیگر هستند. واضح است که قند تجسم واقعی یک “سم شیرین” است!

سم زدایی قند یک برنامه استراتژیک است که به شما کمک می‌کند اعتیاد به قند را ترک کنید. این برنامه به تنظیم مجدد ذائقه‌، کاهش سطح قند خون، توقف ولع مصرف مواد غذایی فرآوری‌شده و بهبود عملکرد مغز و عضلات کمک می‌کند.

۱۰ شیوه سم زدایی قند

۱. سم زدایی آشپزخانه!

بله! قبل از پاکسازی آشپزخانه‌تان از موارد غذایی قندی و ناسالم، قادر به شروع برنامه سم زدایی قند نخواهید بود! وقتی مواد غذایی پر از قند ندارید، چاره‌ای نمی‌ماند جز چسبیدن به غذاهای کم‌کالری و کم قند!

مطلب مرتبط: سم زدایی کل بدن؛ ۷ شیوه که جان دوباره ای به بدن تان بدهید

۲. به نوشیدنی‌های‌تان دقت کنید

آبمیوه‌ها، نوشیدنی‌های ورزشی و انرژی‌زا و نوشابه‌ها مملو از قند هستند. ممکن است فکر کنید که “آبمیوه” طبیعی می‌نوشید، اما در واقع قند فراوانی دریافت می‌کنید. به جای آبمیوه‌های پرقند، آب یا دتاکس واتر بنوشید.

۳. در همه وعده‌ها پروتئین داشته باشید

هضم پروتئین سخت است و بنابراین جذب آن توسط بدن بیشتر طول می‌کشد. این روند به شما کمک می‌کند تا برای مدت طولانی سیر بمانید و میل به خوردن مواد قندی نداشته باشید.

مطلب مرتبط: علم چه می گوید؛ ۱۲ راه کاهش گرسنگی و اشتها

۴. کربوهیدرات‌های سالم ضروری هستند

فیبر غذایی نوعی کربوهیدرات پیچیده است که در سبزیجات، میوه‌ها، غلات، دانه ‌ها و مغزها یافت می‌شود. فیبرهای غذایی سطح سیری را افزایش می‌دهند.

۵. چربی‌های سالم مصرف کنید

مصرف چربی‌های سالم شما را سیر نگه می‌دارد و میل به خوردن غذاهای قندی را کاهش می‌دهد. چند نمونه از چربی‌های سالم عبارتند از روغن زیتون، آووکادو، روغن سبوس برنج، کره بادام زمینی و کره دانه آفتابگردان.

۶. میان‌وعده سالم بخورید

به جای میان‌وعده‌های شیرین و پرکالری موجود در بازار، میوه‌های کم‌قند، زردک (هویج)، چای سبز، قهوه، بیسکویت چند غله، ماست و میوه بخورید.

مطلب مرتبط: ۷ خاصیت چای سبز، سالم ترین نوشیدنی دنیا

۷. از استرس دوری کنید

استرس سبب می‌شود که پرخوری احساسی داشته باشید. این بدان معناست که هر زمان احساس نگرانی، اضطراب یا افسردگی داشتید، سراغ غذاهای پر از قند می‌روید. عوامل استرس‌زا را در زندگی‌تان پیدا و از آنها تا جایی که ممکن است دوری کنید.

۸. کیفیت خواب‌تان را بهبود بدهید

کمبود خواب سطح استرس شما را افزایش می‌دهد. بنابراین، باید حداقل 6 ساعت بخوابید. به این ترتیب هم روند دفع سموم‌ در بدن بهبود می‌یابد و هم دچار خوردن احساسی نمی‌شوید.

مطلب مرتبط: از درمان بی خوابی تا رفع اضطراب؛ ۸ کاربرد بی نظیر عسل

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *