جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

کمتر از سه ماه دیگر؛ ترامپ: سربازان آمریکایی تا کریسمس افغانستان را ترک کنند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا در تازه ترین اظهار نظر در مورد خروج نیروهای این کشور از افغانستان در توییتی گفته است که این کشور باید سربازان باقی‌مانده خود را از افغانستان تا کریسمس سال جاری خارج کند.

ترامپ ناوقت روز گذشته چهارشنبه (۱۶میزان)‌ در توییتی نگاشته است: «ما باید گروه کوچک باقی‌مانده از مردان و زنان شجاع را که در افغانستان خدمت می‌کنند تا کریسمس به امریکا برگردانیم.»

پیش از این نیز رییس جمهور آمریکا در یک مصاحبه گفته بود که شمار نیروهای امریکایی در افغانستان را تا انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا به حدود چهارهزار نفر کاهش می‌دهد.

ساعاتی پس از این تویت آقای ترمپ، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی امریکا نیز گفته است که شمار نظامیان امریکایی در افغانستان تا اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی به ۲ هزار و ۵۰۰ تن کاهش خواهد یافت.

مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرده که در حال حاضر، کمتر  از ۵ هزار نظامی امریکایی در افغانستان حضور دارند.

برگرداندن نظامیان امریکایی از کشورهای درگیر جنگ مثل افغانستان و عراق یکی از وعده‌های آقای ترمپ در انتخابات ۲۰۱۶ ایالات متحده بود و اکنون که آقای ترمپ بار دیگر نامزد انتخابات است، تلاش دارد که این وعدۀ خود در این انتخابات که قرار است در سوم ماه آینده‌ی میلادی (نوامبر) برگزار شودعملی کند.

مذاکرات بین الافغانی

این اظهارات مقامات ارشد آمریکایی در حالی مطرح می شود که مذاکرات بین الافغانی که از سه‌هفته قبل در دوحه آغاز شده است تاکنون به نتیجه ای نرسیده و هم‌زمان با آن خشونت‌ها درافغانستان نیز، افزایش یافته‌است.

در پی زمان‌گیرشدن توافق بر سر کارشیوۀ مذاکرات صلح هیئت حکومت و گروۀ طالبان، زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان بر سرعت بخشی به روند مذاکرات صلح تأکید دارد.

آقای خلیل‌زاد که از هفتۀ پیش به‌اینسو در دوحه به‌سر می‌برد، در گفت‌وگوی ویژه با طلوع‌نیوز گفته است که مذاکرات صلح افغانستان در سال‌ها نه بل‌که در ماه‌ها باید به نتیجه برسند.

خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در توافق‌نامه‌ی صلح امریکا – طالبان که سال گذشته‌ در دوحه، پایتخت قطر امضا شد، مطرح شده است. براساس این توافق‌نامه، شمار نیروهای امریکایی در افغانستان به حدود هشت‌هزار و ۶۰۰ نفر کاهش یافته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان