۷ ماده غذایی که به جلوگیری از سفید شدن موها کمک می کنند

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۱۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مهر ۱۵, ۱۳۹۹

هرچند برخی آدم‌ها موهای خاکستری خود را می‌پذیرند،‌ اما بسیاری دیگر هم همه تلاش خود را می‌کنند و هزینه زیادی می‌کنند تا مانع سفید شدن موهای‌شان شوند.

اما آیا می‌توان روش‌های ارزان‌تر و ساده‌تری برای جلوگیری از سفید شدن موها داشت؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است. در این نوشتار مواد غذایی را می‌بینید که به جلوگیری از سفید شدن موها کمک می‌کنند.

۱. چهارمغز (گردو)

ماریسا پیر، درمانگر و نویسنده کتاب “شما می‌توانید جوان‌تر باشید” می‌گوید: ” چهارمغز سرشار از مس است و از سفید شدن موها جلوگیری می‌کند.” مس در تولید ملانین بسیار مهم است و ملانین به مو رنگ می‌دهد.

۲.میگو

کارشناسان می‌گویند مقادیر بالای روی (زینک) برای حفظ رنگ مو مهم است، این بدان معناست که گنجاندن غذاهای غنی از روی مانند میگو، دانه‌ها و پنیر برای جلوگیری از سفید شدن موها اهمیت زیادی دارد.

مطلب مرتبط: بهترین منابع غذایی زینک (روی) کدام ها هستند؟

۳. مرغ

مقادیر کم ویتامین B12 می‌تواند منجر به خشکی، کم‌پشت شدن و سفیدی زودرس موها شود. با مصرف مقدار زیادی مرغ، تخم مرغ، پنیر، شیر و (باز هم) غذاهای دریایی، سطح این ویتامین را بالا نگه داشته از سفید شدن موها جلوگیری کنید.

سارا آلیسون، متخصص تریکولوژی، می‌گوید: “ما می‌دانیم که استرس ویتامین B را در بدن از بین می‌برد و برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف مقادیر زیاد ویتامین‌های گروه B باعث تغییر روند سفید شدن موها در 3 ماه می‌شود.”

۴. کلم بروکلی

نیاز به اسید فولیک معمولا به زنان باردار مرتبط است اما می‌تواند با سلامت موها نیز ارتباط داشته باشد. در واقع کمبود آن باعث سفیدی زودرس می‌شود. مقدار زیادی کلم بروکلی و لوبیا بخورید.

۵. شکلات تلخ

شکلات تلخ هم منبع خوبی از آهن و مس است، دو ماده مغذی که برای جلوگیری از سفیدی مو و پیری بسیار مفید هستند. گرچه کمبود مس نادر است، اما این ماده مغذی تا حدی مسئول تولید ملانین است.

مطلب مرتبط: ۶ ترفند زیبایی از هند که رشد موها را تسریع می کنند

۶. عدس

چنانچه گفتیم کمبود اسید فولیک یا فولات می‌تواند منجر به سفیدی زودرس موها شود. بنابراین برای جلوگیری از سفید شدن موها گنجاندن عدس و نخود که منبع فوق العاده فولات هستند، می‌تواند بسیار موثر باشد.

۷. ماهی سالمون

تغییر در سطح هورمون‌ها می‌تواند سفید شدن زودرس را تحریک کند و ماهی سالمون حاوی سلنیوم است، یک ماده معدنی ضروری که به تنظیم تولید هورمون‌ها کمک می‌کند. کمبود ویتامین D هم به سفیدی زودرس مرتبط است و ماهی سالمون و سایر ماهی‌های چرب مقدار مناسبی از این ویتامین دارند.

مطلب مرتبط: ۱۱ نشانه عدم تعادل هورمونی که هر زنی باید بداند

و یادتان باشد که ….

* شکر تصفیه‌شده نخورید. این ماده به طور کلی برای سلامتی بد است، بنابراین تعجب‌آور نیست که می‌تواند روند پیری و سفید شدن موها را تسریع کند.

مطلب مرتبط: با این ۵ چای روند پیری را به تاخیر بیندازید

* سیگرت نکشید. تحقیقات نشان داده‌اند که یک رابطه مستقیم بین سیگرت و سفید شدن موها وجود دارد. بنابراین برای جلوگیری از سفید شدن موها، سیگرت را ترک کنید.

* آفتاب گرفتن را فراموش نکنید. فولیکول‌های مو ویتامین D دارند، “بنابراین عجیب نیست که دریافت ویتامین D به جلوگیری از سفید شدن موها کمک کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *