۷ حقیقت شگفت انگیز که صدای تان در مورد شما می گوید!

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۱۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مهر ۱۰, ۱۳۹۹

برای فهمیدن شخصیت آدم‌ها با استفاده از صدا به کمتر از یک ثانیه زمان نیاز داریم. شاید غیرقابل باور به نظر برسد، اما صدای شما می‌تواند چیزهای زیادی درباره‌تان بگوید. در واقع تن صدا و لحن ادای کلمات، اطلاعات مفید و گاه غیرمنتظره‌ای را در اختیارتان می‌گذارد.

۱. اجتماعی بودن

 صدای شما می‌تواند نشان دهد که برون گرا هستید یا درون‌گرا. در یک مطالعه، مردم به گفتار تولید شده توسط کامپیوتر گوش می‌دادند، صداهایی که شبیه صدای درون‌گراها و برون‌گراها ساخته شده بود. شرکت‌کنندگان این مطالعه توانستند شخصیت‌ها را شناسایی کنند. برون گراها سریع‌تر و بلندتر صحبت می‌کنند و برعکس افراد درون گرا حرف‌های‌شان را به صورت آرام و آهسته‌تر بیان می‌کنند.

مطلب مرتبط: انتخاب رنگ لباس چه چیزی درباره شخصیت ما می گوید؟

۲. قابل اعتماد بودن

یک “سلام!” ساده می‌تواند به دیگران نشان بدهد که چقدر قابل اعتماد هستید. 64 نسخه از همین کلمه توسط داوطلبانی در یک مطالعه شنیده شد و تقریباً همه شرکت‌کنندگان مردانی را به عنوان آدم‌هایی قابل اعتماد انتخاب کردند که در پایان کلمه تن صدای خود را بالاتر می‌بردند. برای زنان، موضوع برعکس بود، یعنی کسانی که در انتهای کلمه تن صدای‌شان پایین‌تر می‌آمد، قابل اعتمادتر بودند.

مطلب مرتبط: عکس پروفایل چه چیزهایی از شخصیت آدم ها می گوید؟

۳. قد

صدای شما می‌تواند قدتان را نشان دهد. در طول 2 آزمایش، از افراد خواسته شد که بلندترین فرد را از روی صدایش تشخیص دهند و 5 فرد را به ترتیب قد و از روی صدای‌شان مرتب کنند. و 62.17٪ از شرکت کنندگان قادر به تشخیص درست قد آدم‌ها از روی صدای‌شان بودند. هرچه قد فرد بلندتر باشد، صدای او پایین‌تر و بَم‌تر است.

مطلب مرتبط: گروه خونی شما چه چیزهایی از شخصیت تان می گوید؟

۴. باروری

به نظر می‌رسد که چرخه قاعدگی نه تنها بر خلق و خو و تغییرات هورمونی تأثیر می‌گذارد، بلکه بر صدا نیز اثرگذار است. طبق یک مطالعه، با نزدیک شدن به زمان تخمک‌گذاری، تن صدا بالاتر می‌رود. بنابراین زنان با صدای بالاتر می‌تواند بارورتر باشند.

مطلب مرتبط: اینکه فرزند چندم خانواده هستید، روی شخصیت شما تاثیر دارد

۵. قدرت بدنی

صدا قادر است قدرت یک مرد را نشان دهد. شرکت‌کنندگان در یک مطالعه به صدای مردانی از کشورهای مختلف که به زبان مادری‌شان صحبت می‌کردند گوش دادند و سپس قدرت آنها را ارزیابی کردند. آنها توانستند به طور دقیق میزان قدرت مردان را تشخیص دهند. مردان قوی‌تر صدای بَم‌تری داشتند!

مطلب مرتبط: شکل ابروها رازهایی از شخصیت آدم ها دارند

۶. حرفه‌

صدای شما می‌تواند بر حرفه‌تان تأثیر بگذارد. یک مطالعه نشان داد که افراد دارای «وکال فرای» (صدای بسیار بَم و خشن) تحصیلات و مهارت کمتری دارند. و این به ویژه در مورد زنان بیشتر صدق می‌کند. این ویژگی حتی می‌تواند بر تصمیم کارفرما تأثیر بگذارد و آنها را به سمت انتخاب فرد دیگری برای یک شغل خاص سوق دهد.

مطلب مرتبط: روانشناسی رنگ ها؛ رنگ مورد  علاقه تان چه چیزی در مورد شخصیت تان می گوید؟

۷. بیماری پارکینسون

تغییرات صدا ممکن است نشان‌دهنده بیماری پارکینسون باشند. بیماران در گفتارشان کند می‌شوند، صدای آنها آرام‌تر و تنگی نفس پدیدار می‌شود. افراد مبتلا یکنواخت می‌کنند و در مراحل بعدی لرزش صدای‌شان آشکارتر می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *