جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

۱۰ ماده خوراکی که به بهبود بوی بدن کمک می کنند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

بوی بد بدن می‌تواند شرم‌آور باشد. گرچه بوی بدن اساسا از طریق ژنتیک تعیین می‌شود، اما مواد غذایی که می‌خوریم نیز نقش مهمی در بوی بدن ما ایفا می‌کنند. در این نوشتار با ۱۰ ماده خوراکی آشنا می‌شویم که کمک می‌کنند بدن‌تان بوی خوشی بدهد.

۱. ماست

باکتری‌های فعال موجود در ماست میزان ترکیبات سولفیت ایجادکننده بو را کاهش می‌دهند. همچنین، ویتامین D موجود در ماست به مبارزه با باکتری‌های دهان کمک می‌کند، و در نتیجه بوی بد دهان را کاهش می‌دهد.

مطلب مرتبط: بوی بد دهان؛ علل و راهکارهای مقابله با این مشکل

۲. آب

نوشیدن آب کافی به بدن کمک می‌کند سمومی که بوی بد ایجاد می‌کنند، راحت‌تر دفع شوند.

مطلب مرتبط: ۹ نشانه که آب کافی نمی نوشید

۳. ترکیب آب و لیمو

 لیمو به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی زیاد به سم زدایی بدن کمک می‌کند، و آب نیز چنانچه گفته شد، به بهبود روند دفع سموم کمک می‌کند.

۴. سیب

سیب به دلیل خواص پاک‌سازی طبیعی به درمان بوی بد دهان کمک می‌کند.

۵. مالته (پرتقال)

مالته و به طور کلی مرکبات نه تنها بوی عالی دارند بلکه با فیبر زیادی که دارند به بهبود دفع سموم کمک می‌کنند و به این ترتیب سبب بهبود بوی بدن می‌شوند.

مطلب مرتبط: سم زدایی کل بدن؛ ۷ شیوه که جان دوباره ای به بدن تان بدهید

۶. هل

هل نه تنها غذا را خوش طعم می‌کند بلکه به بدن نیز بوی خوشی می‌دهد. این ماده به عنوان ضد عفونی کننده در طب آسیایی استفاده می‌شود، بنابراین اصلا تعجب‌آور نیست که روی بوی بدن نیز تغییر مثبت ایجاد کند.

۷. کرفس

کرفس به بدن کمک می‌کند تا فرمون آزاد کند و در نتیجه باعث جذابیت بیشتر شما برای جنس مخالف می‌شود.

مطلب مرتبط: ۶ گیاه دارویی مغذی که می توانید در آب پرورش بدهید

۸. ماهی  

پرهیز از مصرف گوشت قرمز ممکن است به نفع بوی بدن‌تان هم باشد. ماهی بوهای نامطبوعی را که هنگام متابولیسم گوشت قرمز آزاد می‌شود، ایجاد نمی‌کند. بنابراین اگر قصد رفتن به یک قرار ملاقات را دارید، بهتر است ماهی بخورید تا گوشت قرمز.

۹. دانه شنبلیله

دانه شنبلیله به بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند و به روند دفع سموم مسبب بوی بد از بدن کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: درمان خانگی سوء هاضمه؛ ۶ راهکار که به راحتی مشکلات گوارشی را از بین ببرید

۱۰. دانه چیا

هرچند خوردن دانه‌های چیا بلافاصله بوی بد بدن را کاهش نمی‌دهد، اما مصرف منظم آنها می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. این دانه‌ها سرشار از فیبر هستند که باعث بهبود هضم و دفع سموم می‌شوند. موسیلاژ حاصل از این دانه‌ها می‌تواند به بهبود برخی از اختلالات گوارشی که ممکن است در ایجاد بوی بد بدن نقش داشته باشد، کمک می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان