جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

نتایج شگفت انگیز یک مطالعه: تب دنگی می تواند در برابر کرونا ویروس ایمنی ایجاد کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

یواس نیوز: مطالعه جدیدی که شیوع ویروس کرونا را در برزیل مورد تجزیه و تحلیل قرار داده‌است، پیوندی را بین شیوع ویروس کرونا و شیوع تب دنگی در گذشته یافته‌است که نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض این بیماری منتقله توسط پشه می‌تواند ایمنی در برابر کووید-۱۹ فراهم کند.

این مطالعه که به رهبری میگوئل نیکوللیس، استاد دانشگاه دوک انجام شده، و به طور انحصاری با رویترز به اشتراک گذاشته شده، توزیع جغرافیایی موارد ویروس کرونا را با شیوع بیماری دنگی در سال‌های 2019 و 2020 مقایسه کرده‌است.

نیکوللیس دریافت مکان‌هایی با نرخ پایین عفونت ویروس کرونا و رشد کندتر موارد ابتلا، مکان‌هایی بوده‌اند که در سال جاری یا سال گذشته به شدت دچار شیوع تب دنگی شده‌اند.

رهبر این مطالعه با اشاره به آنتی‌بادی‌های ویروس دنگی و ویروس کرونا، گفت: “این یافته جالب توجه، امکان واکنش‌پذیری متقابل ایمونولوژیکی را بین سروتیپ‌های فلاوی‌ویروس دنگی و SARS-CoV-2 افزایش می‌دهد.”

وی افزود: “این فرضیه در صورت اثبات می‌تواند به این معنی باشد که عفونت دنگی یا ایمن‌سازی با واکسن موثر و ایمن بیماری دنگی می‌تواند تا حدی در برابر ویروس کرونا محافظت ایمنی ایجاد کند.”

نیکوللیس به رویترز گفته‌است که نتایج بسیار جالب توجه است زیرا مطالعات قبلی نشان داده‌اند نتیجه آزمایش آنتی‌بادی کووید-۱۹ در افرادی که آنتی‌بادی دنگی در خون‌شان دارند، می‌تواند به اشتباه مثبت باشد حتی اگر هرگز به ویروس کرونا آلوده نشده باشند.

به گفته نیکوللیس: “این نشان می‌دهد که بین دو ویروس یک تعامل ایمنی وجود دارد که هیچ کس انتظار آن را نداشته، زیرا این دو ویروس از خانواده‌های کاملاً متفاوتی هستند.”

نتایج این مطالعه علت بروز کمتر کووید-۱۹ و نرخ پایین‌تر مرگ و میر در اثر آن را در برخی مناطق برزیل که سطح آنتی‌بادی‌های دنگی در آنها بالاتر است، نشان می‌دهد.

در ایالاتی از برزیل که شیوع بالای تب دنگی را در سال گذشته و اوایل سال جاری تجربه کردند، کووید-۱۹ نرخ رشد پایین‌تری داشته‌است.

این تیم رابطه مشابهی را نیز بین شیوع بیماری دنگی و کُندی شیوع کووید-۱۹ در سایر مناطق آمریکای لاتین و همچنین آسیا پیدا کرد.

نیکوللیس گفت که تیم او به طور تصادفی به این یافته رسیدند. به این ترتیب که پس از شناسایی نقاط بدون کرونا روی نقشه، تیم به جستجوی توضیحات احتمالی پرداختند. دستیابی به موفقیت زمانی اتفاق افتاد که تیم شیوع دنگی و ویروس کرونا را مقایسه کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان