حملات خونین طالبان در تخار، میدان وردک و کاپیسا؛ ۳۵ نیروی امنیتی کشته شدند

توسطفریدون حسنی

شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

همزمان با مذاکرات بین الافغانی در حملات تهاجمی گروه طالبان بر نیروهای امنیتی در ولایت های تخار، میدان وردک و کاپیسا ۳۵ نیروی امنیتی کشته، دست کم ۲۴ تن زخمی و شماری نیز مفقود شده اند.

یک منبع امنیتی امروز دوشنبه (۳۱سنبله) به خبرنامه گفت گروه طالبان شب گذشته بالای پاسگاه های نیروهای امنیتی در روستای نوآباد ولسوالی دشت قلعه تخار حمله کرده اند.

این منبع افزود در این حمله طالبان ۹ نیروهای امنیتی شامل ۶ نیروی ارتش و ۳ پولیس کشته و ۴ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

به گفته این منبع درگیری پس از نیم ساعت خاتمه یافته و به گروه طالبان نیز تلفات وارد شده اما هنوز آمار دقیق آن در دست نیست.

از سوی هم حسین علی بلیغ عضو شورای ولایتی میدان وردک به خبرنامه گفت که گزارش های که در دستش رسیده نشان می دهد که در حمله روز گذشته طالبان بالای دو پاسگاه نیروهای امنیتی در منطقه «ده افغانان» مربوط مرکز این ولایت ۱۸ تن از نیروهای امنیتی کشته و حدود ۲۰ نفر دیگر آنان زخمی شده اند.

بلیغ افزود در این حمله طالبان ۶ سرباز امنیتی تاکنون مفقود اند.

او ابراز امیدواری کرد که سربازان مفقود زنده باشند و دوباره برگردند.

به گفته این عضو شورای ولایتی میدان وردک گروه طالبان پس از این حمله پاسگاه نیروهای امنیتی را آتش زده از ساحه عقب نشینی کرده اند.

همزمان با این عبدالشایق شورش کوهستانی سخنگوی فرماندهی پولیس کاپیسا نیز در صحبت به خبرنامه تایید کرد که گروه طالبان حوالی ساعت ۱۲:۳۰ شب گذشته حملات تهاجمی شان را بالای پاسگاهی به نام «مشوانی» در ولسوالی تگاب این ولایت آغاز و درگیری تا ساعت ۶ صبح ادامه داشته است.

شورش تاکید کرد که در این درگیری به طالبان و نیروهای امنیتی تلفات وارد شده است اما آمار دقیق آن هنوز مشخص نیست.

از سوی هم رسانه ها به نقل از منابع امنیتی گزارش داده اند که در درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در کاپیسا هشت تن از نیروهای امنیتی به شمول محمد داوود، آمر حوزه‌ «شاه‌کوت» ولسوالی تگاب کشته شده اند.

افزایش حملات طالبان

همزمان با آغاز مذاکرات بین الافغانی گروه طالبان حملات شان بالای نیروهای امنیتی را افزایش داده اند. به تازگی زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان گفته است که در چند روز گذشته، خشونت ها در افغانستان به گونه واضح افزایش یافته است.

او تشدید خشونت ها را تاسف آور خوانده تاکید کرده که با درنظرداشت آغاز مذاکرات صلح ضروری است تمام جناح ها خشونت ها را به طور «قابل ملاحظه» کاهش دهند.

عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی نیز در پیام اش به مناسبت روز جهانی صلح تاکید کرده: «توقع می‌رود که گروه طالبان نیز به فراخوان عدم خشونت و آتش‌بس در کشور لبیک گفته و برای یک آینده صلح‌آمیز دست یاری دهند.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *