عاملین لت و کوب دو زن در کابل شناسایی شده اند

توسطفریدون حسنی

شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

پس از واکنش های گسترده به انتشار ویدئوی لت و کوب دو زن جوان در حضور پولیس وزارت داخله اعلام کرده است که عاملین این رویداد شناسایی و دو پولیس نظاره گر نیز احضار شده اند.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله امروز شنبه (۲۹سنبله) در پیام ویدیویی گفته است که در مورد ویدیویی که اخیرآ در فضای مجازی دست به دست شده و در آن دو تن از خانم ها مورد لت و کوب قرار گرفتند تحقیقات انجام شده است.

آرین افزوده دو تن از منسوبین پولیس که در آن ساحه دیده می شود احضار شده و تحقیقات از نزد آنان جریان دارد.

سخنگوی وزارت داخله تاکید کرده که عامل اصلی این خشونت نیز شناسایی شده و جهت تحقیقات احضار شده است.

به گفته او نتیجه نهایی بعدا با مردم شریک می شود.

واکنش ها به این ویدیو

این در حالی است که در دو روز گذشته ویدیوی در شبکه‌های اجتماعی دست به دشت می شود که نشان می دهد دو زن جوان از سوی چند مرد مورد لت و کوب قرار می گیرد و همزمان با این دو نیروی پولیس بدون هیچ گونه دخالتی به تماشا ایستاده اند.

این ویدیو که از داخل یک موتر گرفته شده نشان می دهد که برای عبور کدام مسوول بلند پایه دولتی «خط سیر» گرفته شده و جاده به روی عبور و مرور مسدود است.

پس از آن که این ویدیو با واکنش های گسترده در فضای مجازی همراه شد سخنگوی وزارت داخله در نخستین اظهارات خود گفت: «اخیراً ویدیوی از دو خانم که مورد لت و کوب قرار گرفته‌اند در فضای مجازی نشر شده است. هرچند گفته می‌شود ویدیو مربوط به گذشته است اما موضوع را ما جداً بررسی می‌کنیم. امید است متضررین قضیه نیز با تماس به پولیس در این خصوص وضاحت بیشتر بدهند تا قانون در زمینه تنفیذ و تطبیق گردد.»

شماری از کاربران از نظاره گری دو نیروی پولیس و شماری دیگر از نحوه برخورد با این دو زن انتقاد کرده اند.

یک کاربر تویتر در واکنش به این ویدیو در توییتی نگاشته است: «همزمان با اینکه فوزیه کوفی قرار است از حقوق زنان در دوحه دفاع بکند، دو زن جوان در روز روشن از طرف دو فرد ناشناش زیر سایه نیروهای حکومتی مورد لت و کوب قرار گرفتند.»

یکی دیگر از کابران نگاشته است: «این یاداوری از بسیاری از چالش هایی است که زنان هنوز با آن روبرو میشوند، جدا از اینکه نگرانی هایی هم برای پس گرفتن حق خود در نتیجه گفتگوهای صلح با طالبان دارند.»

در همین حال شماری دیگر از نظاره گر بودن پولیس در این جریان انتقاد کرده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *