۸ افسوس 10 سال آینده که می توانید مانع وقوع شان شوید

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : شهریور ۲۹, ۱۳۹۹

همه ما گاهی دوست داریم به کودکی برگردیم، دورانی که هیچ چیز برای‌مان اهمیت چندانی نداشت. اما بهتر نیست همین حالا روزهایی را سپری کنیم که نیازی برای بودن در جایی دیگر حس نکنیم؟ بهتر نیست همین امروز را طوری زندگی کنیم که جایی برای پشیمانی نماند؟ در این نوشتار با ۸ افسوس و پشیمانی آشنا می‌شویم که بهتر است همین حالا جلوی‌شان را بگیریم!

۱. بیش از اندازه کار کردن

البته که ما برای زندگی به پول نیاز داریم اما یادتان باشد آنقدری کار نکنید که ساختن لحظات زیبا با خانواده و دوستان‌تان را فراموش کنید!

۲. نگفتن منظور واقعی‌تان

این عادت به نفع هیچکس نیست، زیرا در نهایت شما می‌مانید و احساساتی سرکوب شده که تا همیشه در دل‌تان می‌مانند. آدم‌ها نیز هرگز از منظور و احساس واقعی شما مطلع نخواهند شد و هیچ‌وقت نمی‌فهمند که چه چیزی در مورد آنها شما را آزار می‌دهد. شاید عنوان کردن حرف‌های‌تان را همه دوست نداشته باشند، اما دست‌کم خودتان می‌دانید که هر روزتان را با صداقت می‌گذرانید.

۳. دنبال نکردن رویاها

آیا دوست دارید ۱۰ سال بعد از این به گذشته نگاه کنید و ببینید که برای آنچه دوست داشته‌اید هیچ تلاشی نکرده‌اید؟ رویاهای‌تان را دنبال کنید! در این صورت حتی اگر شکست بخورید می‌دانید که تلاش کرده‌اید به جای اینکه حتی قبل از شروع تسلیم شده باشید.

۴. عدم ارتباط با دوستان

آیا ده سال بعد، از اینکه با دوستان‌تان تماس نگرفته‌اید و جویای حال‌شان نشده‌اید پشیمان نخواهیدشد؟ زندگی خیلی کوتاه است و ما در این فرصت اندک به ارتباط با آدم‌ها نیاز داریم. با دوستان‌تان همواره در تماس باشید و حتی دوستی‌های جدید بسازید!

۵. توجه بیش از حد به اینکه دیگران چه فکر می کنند

بسیاری از ما زمان زیادی را با نگرانی در مورد افکار سایر آدم‌ها، تلف می‌کنیم! اما اینکه سایرین چه فکر می‌کنند، ابدا ارتباطی با ما ندارد. چه اهمیتی دارد که بخواهیم طرز فکر دیگران را در مورد خودمان تغییر بدهیم؟ تنها حاصل آن آزار دیدن خودمان است. بنابراین همین امروز این عادت را ترک کنید و آنطوری که دوست دارید و بر اساس خواسته‌های خودتان زندگی کنید.

۶. نگرانی زیاد

همه ما با هر نقشی که در این دنیا داریم، موضوعی برای نگرانی پیدا می‌کنیم! با این حال، آیا نگرانی تاثیر مثبتی بر جوانب زندگی‌تان دارد؟ آیا بارتان را سبک می‌کند؟ سال‌ها پس از این می‌فهمید که موضوعاتی که امروز نگران‌شان بوده‌اید، چندان بزرگ نبوده‌اند، پس چرا همین حالا این عادت بد را کنار نگذاریم؟

۷. در لحظه زندگی نکردن

غالب آدم‌ها این مشکل را دارند! مرور گذشته یا نگرانی برای آینده‌ای که رخ نداده، سبب می‌شود که زندگی کردن را فراموش کنند و در واقع هرگز زندگی را تجربه نکنند. یادتان باشد که دیر یا زود یک روز می‌آید که هیچ لحظه حالی برای تجربه کردن باقی نمی‌ماند! دیگر فرصتی برای بوسیدن عزیزان، کوهی برای بالا رفتن یا جاده‌ای برای سفر کردن وجود نخواهد داشت.

۸. عدم مراقبت از سلامتی

تا زمانی که جوان هستیم، به راحتی فکر می‌کنیم که همیشه می‌توان تا دیروقت بیدار ماند، هر غذایی را خورد و هر عادت بدی را بدون مشکل ادامه داد. اما همه این‌ها یک روز گرفتارمان می‌کنند! بسیاری از مشکلات سلامتی که امروز تجربه می‌کنیم، حاصل مراقبت نکردن از بدن و روح‌مان در سال‌های گذشته است!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *