جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

شب خونین در ننگرهار؛ ۳۷ نیروی دولتی در حمله طالبان کشته و زخمی شدند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مقام های محلی ننگرهار تایید کرده اند که در حمله گروه طالبان بر پاسگاهای نیروهای امنیتی در این ولایت ۳۷ نیروی دولتی کشته و زخمی شده اند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار امروز پنج‌شنبه (۲۷سنبله) گفته است که گروه طالبان شب گذشته بر بخش های از ولسوالی شیرزاد، خوگیانی و حصارک این ولایت بالای پاسگاه‌های نیروهای امنیتی حمله تهاجمی کرده اند.

خوگیانی افزوده در درگیری میان نیروهای امنیتی در ولسوالی شیرزاد این ولایت ۵ جنگجوی طالب کشته و ۷ تن آنان زخمی شده و در مقابل یک سرباز نیروهای ارتش کشته و دو تن دیگر آنان زخمی شده اند.

به گفته او در حمله طالبان بر ولسوالی حصارک این ولایت ۱۱ نیروی امنیتی کشته و ۱۵ تن دیگر این نیروها زخمی شده اند.

خوگیانی تاکید کرده که در درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی بشمول یک فرمانده ۱۶ جنگجوی طالب نیز کشته و ۱۳ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

سخنگوی والی ننگرهار تاکید کرده که در ولسوالی خوگیانی این ولایت ۵ نیروی خیزش مردمی نیز در حمله طالبان کشته و ۳ پولیس محلی زخمی شده اند.

اطمینان پس از تلفات

در همین‌حال، ضیاالحق امرخیل والی ننگرهار در توییتی نوشته است: «من به مردم ننگرهار اطمینان می‌دهم که طی چند روز گذشته من همه اولویت کار خود را امنیت خوگیانی، شیرزاد و حصارک قرار داده‌ام و هر لحظه آن را از نزدیک تحت نظر دارم.»

امرخیل افزوده که قوایی هوایی و نیروهای تازه نفس را به منطقه اعزام شده است.

افزایش حملات طالبان

این در حالی است که همزمان با جریان مذاکرات بین الافغانی در دوحه، اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی امروز گفت که گروه طالبان در جریان مذاکرات حملات شان را افزایش داده اند.

خالد تاکید کرد که با وجود افزایش حملات طالبان نیروهای امنیتی در حالت دفاعی قرار دارند و تاکنون هیچ حمله تهاجمی علیه طالبان نداشته اند.

در عین حال با وجود درخواست مکرر حکومت افغانستان و جامعه جهانی از برقراری آتش بس، محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه در یک گفت‌وگو با طلوع‌نیوز گفته است تا هنگامی که مذاکره کننده‌گان دربارۀ علت‌های جنگ به توافق نرسند، این گروه آتش‌بس نخواهد کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان