برای نخسین بار؛ افغانستان عضویت «کمیسیون مقام زن سازمان ملل» را بدست آورد

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۲۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

نمایندگى دایمى افغانستان در سازمان ملل متحد اعلام کرده است که افغانستان برای نخستین بار یک کرسی در کمیسیون مقام زن سازمان ملل را بدست آورده است.

نمایندگى دایمى افغانستان در سازمان ملل امروز سه‌شنبه (۲۵سنبله) گفته است که این کشور در انتخابات «کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد» برای دوره سال ۲۰۲۱ الی ۲۰۲۵ (چهار سال) برای نخستین بار عضویت در این کمیسیون را بدست آورده است.

نمایندگی دایمی افغانستان این کمیسیون را مهم و موفقیت افغانستان در آن را تاریخی خوانده است.

نمایندگی افغانستان ضمن قدردانی از رآی اعضاى شوراى اقتصادى و اجتماعى سازمان ملل تاکید کرده که اعضای سازمان ملل توانایى را که زنان افغان در بازسازى کشور نشان داده و ارزشی را که این تجربه می تواند به فعالیت هاى سازمان ملل متحد در راستاى مبارزه برای عدالت و برابری بیفزاید، تایید کرده است.

در انتخابات «کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد» هند و افغانستان توانستند بیشترین آرای اعضای این سازمان را بدست آورند اما چین نتوانست آرای لازم را برای عضویت در این نهاد جهانی به‌دست آورد.

کمیسیون مقام زن سازمان ملل

کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد یکی از نهادهای مهم بین‌المللی است که در حوزه برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان، فعالیت می‌کند.

این کمیسیون ۴۵ عضو دارد و زیرمجموعه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد است.

این نهاد در بخش ارتقاء حقوق زنان، مستندسازی زندگی زنان در سراسر جهان و تقویت هرچه بیشتر برابری جنسیتی زنان، نقش اساسی دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *