اتحادیه اروپا ۱۵۰ هزار یورو به آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر در افغانستان کمک می‌کند

توسطفریدون حسنی

شهریور ۲۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : شهریور ۲۶, ۱۳۹۹

اتحادیه اروپا اعلام کرده است، مبلغ ۱۵۰ هزار یورو معادل حدود ۱۳.۷ میلیون افغانی از طریق جمعیت حلال احمر به آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر در افغانستان کمک می‌کند.

اتحادیه اروپا امروز سه‌شنبه (۲۵ سنبله) در اعلامیه‌ی گفته است که در پاسخ به سیلاب‌های شدید در جریان سنبله، مناطق وسیعی از افغانستان را فرا گرفت، این اتحادیه ۱۵۰ هزار یورو بودجه کمک بشردوستانه برای کمک به آسیب دیدگان فراهم می‌کند.

در اعلامیه این اتحادیه آمده است که این مقدار کمک از طریق جمعیت حلال احمر افغانستان به‌طور مستقیم برای حدود ۳۵ هزار نفر متضرر از سیلاب‌های اخیر در ولایت‌های پروان، کاپیسا، میدان‌وردک، پکتیکا و پنجشیر توزیع می‌شود.

اتحادیه اروپا افزوده که این مقدار کمک این اتحادیه در خرید مواد مورد نیاز اولیه به شمول مواد غذایی اضطراری، استفاده می‌شود. از طرف دیگر، به خاطر تهدید ناشی از ویروس کرونا، تجهیزات محافظت شخصی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده نیز، در نظر گرفته شده است.

سیلاب ویرانگر در افغانستان

این در حالی است که به تاریخ ۵ سنبله سیلاب ویرانگری در شماری از ولایت‌های افغانستان به‌ شمول ولایت پروان سرازیر شد که در کنار بیش از صد کشته و ۱۰۰ زخمی خسارات هنگفت مالی به مردم و تأسیسات عامه نیز وارد شد.

پس از آن وزارت دولت در امور رسیدگی اعلام کرد که سیلاب ها در ۱۴ ولایت کشور سرازیر شده و نزدیک به ۲۰۰ تن در این سیلاب ها جانباخته و نزدیک به ۲۰۰ تن دیگر زخمی شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *