جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ارگ: حضور هیئت مذاکره کننده در گفتگوهای صلح برای برقراری آتش بس و تامین صلح است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

صدیق صدیقی سخنگوی ارگ ریاست جمهوری می گوید حضور هیئت مذاکره کننده حکومت در گفتگوهای صلح به منظور بر قراری آتش بس و تامین صلح در کشور است.

آقای صدیقی امروز دوشنبه (۲۴سنبله) این موضوع را در توییتی نگاشته است.

این درحالی است است که مذاکرات صلح بین‌الافغانی پس از ماه‌ها تلاش آمریکا و رهایی نزدیک به شش هزار زندانی طالبان از سوی دولت دو روز قبل در شهر دوحه قطر با اشتراک عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، مایک پمپئو، وزیر خارجه‌ی امریکا و ملا عبدالغنی برادر، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر و نمایندگانی از کشورهای ترکمنستان، اوزبیکستان، پاکستان، چین، هند، اندونیزیا، جاپان، ترکیه، فنلند، ناروی، آلمان، اسپانیا و بریتانیا نیز به‌گونه‌ی آنلاین آغاز شد.

از سویی هم نادر نادری سخنگوی هیئت مذاکره کننده حکومت در توییتی گفته است که گروه‌های تماس دولت افغانستان و گروه طالبان شب گذشته نخستین نشست‌شان را برگزار کرده و در این نشست روی اصول رفتاری و تقسیم‌اوقات نخستین جلسه‌ی مذاکرات مستقیم گفتگو شده است.

افزایش حملات طالبان

همزمان با آغاز مذاکرات بین الافغانی اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع که روز گذشته در جلسه استماعیه مجلس سنا صحبت می کرد گفت که گروه طالبان در ۲۰ ولایت حمله تهاجمی داشته و نیروهای امنیتی فقط دفاع کرده اند.

در این نشست مجلس سنا که پشت درهای بسته انجام شده است شماری از سناتوران نیز تاکید کرده اند که با توجه به مذاکرات صلح که در قطر جریان دارد، جنگ نیز در بیش از نیمی از ولایت‌ها به شدت ادامه دارد.

همزمان با این عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز روز گذشته در نشست خبری در دوحه گفت که مردم خواهان کاهش خشونت و آتش‌بس بشر دوستانه اند.

عبدالله افزود دو طرف باید در زمینه کاهش خشونت که مردم افغانستان آن را حس کنند و برای آتش‌بس دایمی به توافق برسند.

 به گفته او هیئت مذاکره کننده دوطرف در این زمینه صحبت خواهند کرد.

هرچند مقامات حکومت افغانستان بارها خواهان آتش بس شده اند اما هیئت مذاکره کننده طالبان در روز افتتاح مذاکرات به رسانه ها گفت که برای بر قراری آتش بس در جریان مذاکرات با تیم حکومت افغانستان گفتگو خواهند کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان