آموزش بیش از ۸۰ درصد کودکان افغان در جریان قرنطین کرونا متاثر شده است

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۲۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : شهریور ۲۴, ۱۳۹۹

تحقیقی که موسسه حمایت از کودکان انجام داده نشان می دهد که دوره قرنطین ویروس کرونا در افغانستان تأثیرات مخربی بر کودکان فقیر داشته است.

در شش ماه گذشته از زمانی که شیوع ویروس کرونا اعلام شد، کودکان در مناطق روستایی در حالی که خشونت ها در خانواده نیز گزارش شده، به آموزش، مراقبت های بهداشتی و غذای مناسب دسترسی نداشته اند.

موسسه حمایت از کودکان در مطالعه ی که روی 351 کودک و سرپرست های آنها انجام داده تاثیر کرونا بر کودکان را بررسی کرده است.

این سازمان غیردولتی دریافته است که دو سوم یا ۶۴ درصد مصاحبه شوندگان کودک در جریان قرنطین ویروس کرونا هیچ ارتباطی با معلمان نداشته اند.

در بخش دیگر نظرسنجی نیز دریافته که از هر 10 کودک هشت نفر معتقد بودند که از زمان رخصتی مدارس مواردی خیلی کم و یا هیچ چیزی یاد نگرفته اند و از هر 20 کودک کمتر از یک نفر (4.6٪) حداقل روزانه با یک معلم در ارتباط بوده است.

از هر 10 کودک (30٪) کودک سه مورد آن در درون خانه خود در طی قرنطین مورد خشونت قرار گرفته و از هر سه خانوار در مناطق روستایی یک نفر دسترسی به مواد آموزشی نداشته است. بخشی دیگری از نظرسنجی می گوید که در مقایسه با روستاها از هر 5 خانواری در مناطق شهری یک نفر آن این مشکل را داشته است.

این سازمان غیردولتی گزارش داده است که همه گیری این ویروس فقط زندگی را برای خانواده هایی که چندین دهه در جنگ زندگی کرده اند دشوارتر و خطرناک تر کرده است.

در گزارش این سازمان آمده است که قبل از شیوع ویروس کرونا، 3.7 میلیون کودک در افغانستان از مکتب محروم بودند اما وقتی مدارس به دلیل همه گیرشدن این ویروس بسته شدند، نزدیک به 10 میلیون کودک دیگر دسترسی به آموزش را از دست دادند.

کریستوفر نیامندی رییس بخش افغانستان موسسه حمایت از کودکان گفته که: “برای محافظت از یک نسل کامل از کودکان در از دست دادن آینده سالم و با ثبات، جهان باید فوراً به حمایت از افغانستان بشتابد. بدون آموزش، کودکان افغان از کمک به بازسازی کشور خود محروم می شوند.”

تحقیقات این سازمان همچنین نشان می دهد که در شش ولایت افغانستان، فقط ۲۸.۶ درصد از کودکان می توانند از طریق تلویزیون، ۱۳.۸ درصد از طریق برنامه رادیویی و۰.۲ درصد از طریق انترنت به برنامه های آموزش از راه دور دسترسی داشته باشند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *