جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

۷ اشتباه غذایی که باعث تحریک سردرد می شوند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

عادات غذایی ما بر سلامت و تجربه دردمان تاثیرگذار هستند. طبق مطالعات انجام شده، حدود 10٪ از افراد مبتلا به میگرن، به دلیل اشتباهات غذایی سردرد را تجربه می‌کنند.

در این نوشتار ۷ اشتباه غذایی می‌بینید که سبب تحریک سردرد می‌شوند.

۱. پنیر کهنه

 پنیر کهنه می‌تواند برای بسیاری از افراد محرک میگرن باشد زیرا سرشار از تیرامین است. تیرامین معمولاً در مواد غذایی مثل ترشی، غذاهای دودی و تخمیر شده یافت می‌شود.

برخی پنیرهای کهنه عبارتند از: چدار، فتا، بلوچیز، پارمسان، گودا.

پنیرهای تازه حاوی تیرامین زیادی نیستند و حتی اگر گاهی حملات میگرن داشته باشید خطری ندارند.

مطلب مرتبط: درمان خانگی؛ ۹ روش مفید برای درمان سردرد

۲. مرکبات

 میوه‌های ترش حاوی مقدار زیادی اسید هستند که می‌توانند سطح pH خون را تحت تأثیر قرار داده و احتمال سردرد میگرنی را افزایش دهند. برخی مطالعات نشان می‌دهند که حدود 11٪ از افرادی که سردرد دارند، مرکبات را عامل تحریک دردشان گزارش کرده‌اند.

به علاوه، این میوه‌ها حاوی تیرامین و هیستامین هستند و در صورتی که بدن‌تان نتواند آنها را تحمل کند، می‌توانند سبب سردرد شوند.

۳. غذاهای سرد

 اگر عادت کرده‌اید که در اثر گرمای تمرینات بدنی یا گرمای زیاد هوا بستنی یا نوشیدنی سرد بخورید، ممکن است دچار سردرد ناشی از سرما شوید.

مطلب مرتبط: آیا رابطه جنسی باعث سردرد میگرنی می شود

۴. گلوتن

گلوتن پروتئینی است که در غلاتی مانند گندم، چاودار و جو یافت می‌شود. این غلات و همچنین محصولات تهیه‌شده از آنها ممکن است باعث ایجاد میگرن در افراد مبتلا به عدم تحمل گلوتن شود.

۵. مواد افزودنی

مواد شیمیایی افزوده در غذاها معمولاً هیچ ارزش غذایی ندارند و می‌توانند تأثیرات منفی بر سلامتی داشته باشند. بنابراین اگر اغلب سردرد دارید، سعی کنید از افزودنی‌های زیر دوری کنید:

مطلب مرتبط: درمان خانگی سردرد؛ چطور از روغن های معطر برای درمان سردرد استفاده کنیم

مونوسدیم گلوتامات که در سس سویا، غذاهای فرآوری‌شده و سبزیجات کنسروی یافت می‌شود.

– نیترات و نیتریت معمولاً در گوشت‌های فرآوری‌شده مانند هات داگ، سوسیس و کالباس وجود دارد. وقتی این مواد افزودنی وارد بدن شما می‌شوند، رگ‌های خونی شروع به تورم می‌کنند و ممکن است باعث سردرد شدید شوند.

آسپارتام  و سوکرالوز  شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند که در نوشابه‌های رژیمی، نوشیدنی‌های ورزشی و محصولات بدون قند یافت می‌شوند. این دو می‌توانند سردرد شما را تحریک کنند.

– رنگ غذایی قرمز و زرد معمولاً در آب نبات، بستنی، نوشابه گازدار، کراکر، مربا و بسیاری از محصولات دیگر یافت می شود. این دو نیز محرک سردرد و برای سلامتی مضر هستند.

۶. کافئین

 مصرف بیش از حد کافئین ممکن است به بروز سردرد کمک کند. به همین دلیل باید مصرف کافئین را به 200-300 میلی‌گرم (2-3 فنجان قهوه) در روز محدود کنید. توجه داشته باشید که کافئین در محصولاتی مانند شکلات، کاکائو، چای و کوکاکولا نیز یافت می‌شود.

مطلب مرتبط: چای یا قهوه؛ کدام یک سالم تر است؟

۷. غذاهای شور

غذاهای شور – به ویژه غذاهای فرآوری‌شده شور که حاوی مواد نگهدارنده مضر هستند سردرد را تحریک می‌کنند. به علاوه، مصرف مقادیر بالای سدیم می‌تواند فشار خون را افزایش داده، باعث سردرد یا حملات میگرن شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان