پایان روند رهایی زندانیان طالبان؛ زندانیانی که با واکنش بین المللی همراه بود رها نشده اند

توسطفریدون حسنی

شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرده است که روند رهایی زندانیان خطرناک طالبان، به جز کسانی‌که رهایی آنان با واکنش‌های بین‌المللی همراه بودهریا، پایان یافته است.

دفتر شورای امنیت ملی، امروز پنجشنبه (13 سنبله) گفته است که دولت «بر اساس فیصله لویه‌جرگه مشورتی صلح و در جهت موفقیت روند صلح و به هدف آغاز گفتگوهای مستقیم بین الافغانی، طبق لیستی که قبلاً از سوی طالبان شریک ساخته شده بود، روند رهایی پنج هزار زندانی طالب را تکمیل نمود.»

دفتر شورای امنیت افزوده که از میان پنج‌ هزار زندانی طالب، تنها کسانی رها نشده اند که در خصوص آن‌ها واکنش‌های بین‌المللی وجود دارد.

در اعلامیه این شورا آمده است که برای یافتن راه حل به واکنش‌های بین‌المللی تلاش‌های دیپلوماتیک جریان دارد.

شورای امنیت تأکید کرده: «اکنون ‌که روند رهایی زندانیان به پایان رسیده است. پس لازم است که مذاکرات بین الافغانی صلح هر چه زودتر آغاز گردد.»

واکنش‌های بین‌المللی به رهایی زندانیان خطرناک طالبان

شورای امنیت در حالی از عدم رهایی زندانیانی خبر می‌دهد که آن‌ها متهم به قتل شهروندان خارجی است. چنانچه پیش از این شمار از کشورها خواسته بودند که این زندانیان رها نشوند.

پیش از این نخست وزیر استرالیا در نامه به دوناد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از رهایی زندانیان که متهم به قتل شهروندان آن کشور است، ابراز نگرانی کرده خواسته بود که این زندانیان رها نشوند.

به دنبال ان وزارت خارجه فرانسه نیز با نشر اعلامیه‌ای از دولت افغانستان خواسته بود که زندانیان طالبان که متهم به قتل شهروندان این کشور است را رها نکنند.

حکومت افغانستان زندانیان طالبان را که متهم به قتل شهروندان خارجی است 6 تن معرفی کرده است.

قرار است با پایان روند رهایی زندانیان مذاکرات مستقیم بین الافغانی آغاز شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *