جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

باران شدید و سیلاب در دره غوربند 4 کشته و زخمی برجای گذاشت

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مقامات محلی در ولایت پروان می‌گویند که در پی باران شدید و جاری شدن سیلاب در دره غوربند این ولایت، دو تن کشته و دو تن دیگر زخم برداشته‌اند.

نور آقا سامی، ولسوال سیاه‌گرد، به رسانه‌ها گفته است که چهارشنبه ‌شب مناطق قمچاق، لچ، تنگ و فرنجل در مربوطات دره غوربند این ولایت شاهد بارش شدید باران و به راه افتادن سیلاب شدید و مرگ‌بار بوده است.

طبق گفته‌های آقای سامی سیلاب در منطقه قمچاق این دره، جان دو نفر را گرفته است. دو نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

تلفات و خسارات سیل در دره غوربند

در پی این سیلاب ۳۰ منزل مسکونی، سربندها، پُل‌ها و پل‌چک‌ها نیز در مسیر سیلاب تخریب شده و راه‌های مواصلاتی با مرکز ولسوالی سیاه‌گرد مسدود شده است.

با این‌حال، مسیر پروان – بامیان نیز در پی این سیلاب‌ها در دره غوربند مسدود شده است.

نورآقا سامی گفته است که بخش‌های زیادی از این ولسوالی تحت تسلط طالبان است و به همین دلیل برقراری تماس با مردم آسیب‌دیده و ارسال کمک به آنان کار دشوار است.

به این منظور احتمال می‌رود که رقم تلفات و خسارات بیش‌تر از آنچه گفته شده، باشد.

سیلاب‌های اخیر پروان

ولایت پروان در سیلاب‌های اخیر شاهد خسارات و تلفات زیادی بوده است. در تازه‌ترین گزارش‌ها از میزان قربانیان سیلاب‌ها در این ولایات، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گوید، شمار قربانیان سیلاب در افغانستان به ۱۹۰ کشته و ۱۷۲ زخمی رسیده است و عملیان نجات در شماری از ولایت ها همچنان ادامه دارد.

پس از گذشت نزدیک به ۷ روز از سرازیر شدن سیلاب‌ها، غلام بهاءالدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث روز سه‌شنبه (۱۱سنبله) در نشست خبری گفت، در نتیجه این سیلاب‌ها تاکنون ۱۹۰ تن کشته و ۱۷۲ تن زخمی شده اند.

او تأکید کرد که این آمار در حال تغییر است و در کنار تلفات جانی، یک هزار ۵۵ منزل مسکونی به صورت کلی و دو هزار ۸۶۰ منزل مسکونی به گونه قسمی تخریب شده است.

محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور نیز امروز پنج شنبه (13 سنبله) به چاریکار رفته است تا از نزدیک با آسیب‌دیدگان این سیلاب مرگ‌بار دیدار کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان