آمریکا تحریم اقتصادی علیه دادستان دیوان کیفری بین المللی را اجرا کرد

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

آمریکا پیش از این تهدید کرده بود که مسوولان دیوان کیفری بین‌المللی از جمله فاتو بنسوده، دادستان این دیوان را تحریم خواهد کرد. مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده گفت: «امروز ما حرف مان را اجرا می‌کنیم، زیرا متأسفانه دیوان کیفری بین‌المللی به پیگرد آمریکایی‌ها ادامه داده است.»

ایالات متحده علاوه بر دادستان دیوان کیفری بین‌المللی، فاکیسو موچوچوکو، رییس بخش دادرسی این دیوان را نیز تحریم کرده است. وزیر خارجه آمریکا همچنین تهدید کرد که کشورش هر فرد یا مجموعه‌ای را که به تحریم‌شدگان کمک مادی کند نیز تحریم خواهد کرد.

مایک پمپئو اظهار داشت: «ما تلاش‌های نامشروع دیوان کیفری بین‌المللی برای تعقیب آمریکایی‌ها را تحمل نخواهیم کرد.»

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، ماه جون سال جاری با صدور فرمانی اجرایی امکان اعمال تحریم علیه مقامات دیوان کیفری بین‌المللی مستقر در لاهه را فراهم کرده بود. رییس جمهوری ایالات متحده با این اقدام قصد داشت مسوولان دیوان کیفری بین‌المللی را از تعقیب قضایی نظامیان آمریکا به دلیل نقش آنها در جنگ افغانستان منصرف کند.

دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی ماه مارچ سال جاری تصمیم گرفت که تحقیقات درباره نقش نظامیان آمریکا در جنگ افغانستان و احتمال ارتکاب «جنایت جنگی» و «جنایت علیه بشریت» از طرف آنها را آغاز کند. دادستانی این دیوان همچنین در آن زمان اعلام کرد که در مورد ارتکاب شکنجه از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز تحقیق خواهد کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *