ادامه درگیری ها در غزنی؛ انفجار موتر بمب طالبان بر ولسوالی ده یک

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

مقام های محلی ولایت غزنی تایید می کنند که گروه طالبان شب گذشته مرکز ولسوالی ده یک این ولایت را هدف انفجار موتر بمب قرار داده که در نتیجه آن بشمول آمر اوپراسیون ارتش سه نیروی امنیتی کشته شده اند.

واحدالله جمعه زاده سخنگوی والی غزنی به خبرنامه گفت گروه طالبان حوالی ساعت ۳ بامداد امروز بالای مرکز ولسوالی ده یک و شماری از پاسگاهای امنیتی در این ولسواالی حمله کرده اند.

جمعه زاده افزود این درگیری ها نزدیک به یک ساعت دوام کرده و گروه طالبان پس از آن یک موتر بمب نوع هاموی مملو از مواد انفجاری را در مرکز این ولسوالی انفجار داده اند.

سخنگوی والی غزنی تاکید کرد که در این انفجار بشمول آمر اوپراسیون ارتش سه نیروی امنیتی کشته و ۹ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

او خاطرنشان کرد که در این انفجار به غیرنظامیان آسیب نرسیده است.

سخنگوی والی غزنی اضافه کرد که در درگیری ها در این ولسوالی به طالبان نیز تلفات وارد شده اما جزییات آن در دست نیست.

ادامه درگیری ها در غزنی 

سخنگوی والی غزنی در ادامه به خبرنامه گفت که شب گذشته ولسوالی های رشیدان، جغتو و قره باغ این ولایت نیز گواه حملات تهاجمی طالبان بوده است.

او افزود در این درگیری ها تنها در منطقه «سای کرو» ولسوالی قره باغ دو نیروی خیزش مردمی زخمی شده اند و در مقابل ۴ طالب کشته شده اند.

از سوی هم نصیر احمد فقیری رییس شورای ولایتی غزنی شب گذشته در فیسبوک اش نگاشته است: «همین اکنون در تمام نقاط غزنی در مرکز و چندین ولسوالی جنگ جریان دارد، پوسته های کمربندی، قلعه قاضی، پوسته سید جلال، پیر شهباز، نانی، بیزهای آرزو، ولسوالی های ده یک پوسته تاسنگ ولسوالی خوگیانی، ولسوالی رشیدان، سای کرو ولسوالی قره باغ و چندین نقطه دیگر جنگ جریان دارد.»

فقیری افزوده اگر از طرف حکومت مرکزی روی وضعیت امنیتی و سیاسی غزنی تجدید نظر نشود مردم غزنی شاهد تکرار فاجعه دو سال قبل خواهد بود.

رییس شورای ولایتی غزنی تاکید کرده: «رهبری فعلی ولایت فاقد عملکرد موثر و مدیریت وضعیت موجوده غزنی میباشد».

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *