جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

آدم های به شدت موفق با این ۶ راهکار، تصمیمات هوشمندانه می گیرند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

ما هر روز در حال تصمیم‌گیری هستیم، تصمیمات بزرگ یا کوچک. حتی وقتی حمایت، زمان و همه منابع لازم را در اختیار داریم، باز هم تصمیم‌گیری سخت است. گاهی ممکن است در دام بیفتیم و تصمیمات بد بگیریم. اما آدم‌های باهوش و دارای هوش هیجانی بالا و آدم‌های به شدت موفق نسبت به این دام‌ها هوشیارند. شما هم می‌توانید به کمک این ۶ نکته، تصمیمات هوشمندانه بگیرید!

مطلب مرتبط: اگر به یکی از این ۶ سوال پاسخ مثبت بدهید، هوش هیجانی شما بالاتر از غالب آدم هاست

۱. تصمیمات دارای اولویت را زمانی بگیرید که انرژی زیاد دارید

به این ترتیب کار درست، در دام خستگی ناشی ازتصمیم‌گیری نمی‌افتید یعنی زمانی که به لحاظ ذهنی و بعد از یک روز طولانیِ پر از تصمیم‌گیری‌های ریز و درشت خسته‌اید و فکرتان درست کار نمی‌کند.

۲. نظر همه را جویا شوید

بهترین تصمیم زمانی اتخاذ می‌شود که همه ذی‌نفعان در آن مشارکت داشته باشند. آدم‌های به شدت موفق می‌کوشند در جلسات نظر همه‌ی حضار به خصوص افراد درون‌گرا را جویا شوند. آنها حتی موضوع جلسه را ۲۴ ساعت زودتر می‌فرستند تا اعضا بتوانند روی آن فکر کنند.

مطلب مرتبط: ۱۰ عادت روزانه آدم‌های بسیار موفق که هرگز ترک نمی شوند

۳. از انجام چند کار با هم پرهیز کنید

این موضوع برای اتحاذ تصمیمات درست ضرورت دارد. دنیل لویتان در کتاب خود به نام «ذهن منظم» می‌گوید، وقتی ما چند کار را با هم انجام می‌دهیم، ۴۰ درصد از بهره‌وری‌مان را از دست می‌دهیم.

۴. از فلج تحلیلی دوری کنید

فلج تحلیلی به تحلیل و فکر کردن بیش از اندازه گفته می‌شود که در نهایت به تصمیمات نامناسب می‌انجامد. از سویی دیگر بهترین تصمیم‌گیرندگان، از قانون ۴۰-۶۰ استفاده می‌کنند. به این معنا که ۴۰ درصد داده و ۶۰ درصد قوه شهودی خودشان را به کار می‌گیرند.

مطلب مرتبط: موفقیت های بزرگ زندگی؛ چطور از اصل ۸۰:۲۰ برای بالا بردن بهره وری استفاده کنیم

۵. زمانی که احساساتی شده‌اید، ارزیابی نکنید

رهبران باهوش هرگز اجازه نمی‌دهند احساسات‌شان بر آنها غلبه کند به ویژه زمانی که وسط تصمیم‌گیری در مورد یک موضوع مهم هستند. باید از احساسات‌تان آگاه باشید و اجازه ندهید که بر روند تصمیم‌گیری شما تاثیر بگذارند.

۶. برای شفاف شدن ذهن‌تان از اطلاعات دوری کنید

دسترسی دائمی و جریان اطلاعاتی این روزها سبب می‌شود که مدام در حالت حواس‌پرتی و تلاش برای تمرکز باشیم. جریان مداوم ایمیل‌ها و فیدهای رسانه‌های اجتماعی، مدام در حال بر هم زدن تمرکز ما هستند.

آدم‌های موفق می‌کوشند با دوری از فناوری و دیگر عوامل حواس‌پرتی و به گونه‌ای متمرکز تصمیم‌گیری کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان