جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
27 بازدید

اگر این نشانه ها را دارید، بدن تان از کمبود منیزیم رنج می برد

خواندن 3 دقیقه
2.9
(8)

اگر دائما احساس خستگی می‌کنید، چشم‌های‌تان پیچ و تاب دارد و اسپاسم عضلانی دارید، به احتمال زیاد از کمبود منیزیم رنج می‌برید. کمبود منیزیم می‌تواند باعث بیماری‌های جدی شود زیرا فرآیندهای زیادی در بدن به آن بستگی دارند. به همین دلیل باید هوشیار باشید و بتوانید به موقع متوجه این کمبود شوید.

۱. ولع شدید به خوردن شیرینی‌جات

ولع خوردن شیرینی‌جات نشان می‌دهد که کمبود مواد معدنی خاصی (به ویژه منیزیم) در بدن وجود دارد. کمبود منیزیم در خانم‌ها معمولا به قاعدگی و در ورزشکاران به تمرینات شدید مرتبط است زیرا بدن منیزیم را روی عضلات صرف می‌کند.

مطلب مرتبط: ۶ دلیل که بدن تان ویتامین دی کافی دریافت نمی کند

۲. درد و گرفتگی عضلات

گرفتگی عضلات و درد می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. اگر مرتباً از این مشکل رنج می‌برید، ممکن است به کمبود منیزیم دچار باشید. منیزیم و ویتامین‌های D ، E و B می‌توانند از گرفتگی عضلات جلوگیری کنند.

۳. بی خوابی

کمبود منیزیم می‌تواند باعث اختلالات خواب شود. منیزیم برای عملکردی به نام “آرامش مغز” بسیار حیاتی است. این توانایی مغز به ما کمک می‌کند تا آرام بخوابیم.

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، سطح پایین منیزیم می‌تواند منجر به گرفتگی عضلات شود. و این سبب بروز سندرم پای بی‌قرار می‌شود، اختلالی که کیفیت خواب را پایین می‌آورد.

مطلب مرتبط: ۱۰ شیوه که به طور طبیعی بی خوابی را درمان کنیم

۴. رفلاکس اسید

اگر کمبود منیزیم دارید، مواد غذایی و اسید معده به مری باز می‌گردند. این روند منجر به احساس سوزش می‌شود که به آن رفلاکس اسید یا سوزش سر دل گفته می‌شود.

۵. استرس و بی اشتهایی

 منیزیم یک عنصر اساسی برای داشتن سیستم عصبی قوی است. این عنصر مسئول آرامش است. با کمبود منیزیم، فرد احساس اضطراب و استرس بی‌دلیل می‌کند. بنابراین خطر افسردگی به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد.

مطلب مرتبط: ۸ ماده غذایی که اضطراب را کاهش می دهند

۶. یبوست

یبوست دلایل زیادی دارد، از استرس گرفته تا مصرف کم فیبر. منیزیم در بسیاری از قسمت‌های بدن از جمله دستگاه گوارش تأثیر آرامش‌بخش دارد. به دلیل کمبود این ماده معدنی، روده به درستی کار نمی‌کند و همین منجر به یبوست می‌شود.

۷. خستگی

منیزیم برای واکنش‌هایی که باعث ایجاد انرژی در سلول‌ها می‌شوند، لازم است. بدون منیزیم، انرژی کافی در سطح سلولی نخواهید داشت. این امر می‌تواند به صورت خستگی آشکار شود.

مطلب مرتبط: ۹ دلیل که همیشه احساس خستگی می کنید

۸. سردرد شدید

کمبود منیزیم می‌تواند باعث میگرن و سردردهای مکرر شود. با کمبود این ماده معدنی، رگ‌های خونی در مغز به سرعت تنگ می‌شوند و گسترش می‌یابند که دلیل آن میگرن است. مقدار کافی منیزیم در بدن خطر تغییر در رگ‌های خونی را کاهش داده و سردرد را از بین می‌برد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.9 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان