جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

۷ چیز که به لحاظ فیزیکی مغز را تغییر می دهند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

آیا تا به حال آرزو کرده‌اید که یک موجود خارق‌العاده باشید: سالم‌تر، مثبت‌تر یا باهوش‌تر؟ در این نوشتار چند نکته می‌بینید که می‌توانید از آنها استفاده کنید تا به معنای واقعی کلمه مغزتان را به سطح جدیدی ارتقا دهید. و این نکات بسیار هم ساده هستند!

۱. غر نزنید!

وقتی غر زدن عادت‌تان شود، مغزتان چندین تغییر را تجربه می‌کند که در اثر آنها سوگیری منفی ایجاد می‌شود و حتی ممکن است به افسردگی برسید. به جای اینکه مدام شکوه و شکایت کنید که چقدر زندگی سخت است، وقت‌تان را برای رفتن زیر آفتاب، پیاده روی و مراقبه بگذرانید. روانشناسان در دانشگاه کارولینای شمالی یک آزمایش را انجام دادند و دریافتند افرادی که روزانه در 20 دقیقه درگیر تفکر مثبت می‌شوند، ذهن آگاهی بیشتری دارند و علائم بیماری در آنها کاهش پیدا می‌کند.

مطلب مرتبط: افسردگی فقط در مغز لانه نمی‌کند؛ ۷ نشانه فیزیکی این بیماری چیست؟

۲. سپاسگذاری کنید

حداقل 3 مورد را در پایان هر روز پیدا کنید و بابت‌شان سپاسگزار باشید. مجله روانپزشکی و علوم اعصاب می‌گوید که چنین کاری باعث افزایش سطح سروتونین در مغز می‌شود. سروتونین برای عملکرد صحیح قشر پیش‌پیشانی، که حاکم بر تفکر در مورد خود و تعادل عاطفی است، ضرورت دارد. در مورد فعالیت‌های مثبت روزانه فکر کنید یا حتی آنها را بنویسید.

مطلب مرتبط: رهنمودی برای قدردانی از خود گذشته، حال و آینده تان

۳. افکار منفی‌تان را بنویسید

 احساسات منفی خود را یادداشت کنید! جلو بروید و آنها را روی کاغذ ثبت کنید. دانشمندان می‌گویند که پردازش زبانی احساسات باعث کاهش فعالیت آمیگدال، مرکز ترس در مغز می‌شود و بنابراین سطح استرس را کاهش می‌دهد.

مطلب مرتبط: همه بخوانیم؛ ۷ راه موثر مقابله با استرس فیزیکی و عاطفی

۴. با آدم‌ها تعامل داشته باشید

یک مطالعه در دانشگاه میشیگان نشان داد که حضور درکنار دوستان برای مغز بسیار فایده دارد. در مقیاس بزرگ‌تر، اگر شما خود را با افراد باهوش و از نظر عاطفی پایدار محاصره کنید، مغزتان تغییرات مثبتی را تجربه خواهد کرد.

مطلب مرتبط: ۱۰ ترفند جالب و ساده برای تقویت مغز

۵. کسی را در آغوش بگیرید

 آغوش اثری جادویی دارد. یک آغوش گرم باعث می‌شود که مغز ما دوپامین (هورمون لذت) آزاد کند. دقیقا به همین دلیل است که شما بلافاصله احساس امنیت و آرامش می‌کنید. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که بغل کردن فشار خون و استرس را کاهش می‌دهد و روحیه‌تان را بهبود می‌بخشد.

مطلب مرتبط: هورمون های احساس خوب؛ چطور از هورمون ها برای بهبود خلق و خو استفاده کنیم

۶. از انجام چند کار با هم پرهیز کنید

مطالعات نشان می‌دهند که تلاش برای تمرکز بر بیش از یک چیز به طور همزمان، تقریباً 40٪ از بهره‌وری شما را کاهش می‌دهد. بنابراین برای مدت زمان محدود فقط به یک کار واحد توجه کنید و پس از اتمام، با یک استراحت کوتاه به خودتان پاداش بدهید.

۷. موسیقی مناسب گوش بدهید

نیازی نیست موسیقی را خاموش کنید تا بتوانید کارآمد باشید. در حقیقت، موسیقی شما را در حالت آرامش امواج آلفا قرار می‌دهد و می‌تواند بهره‌وری‌تان را افزایش دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان