جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

۱۰ غذای سرشار از پروتئین که کمک تان می کنند سریع تر وزن کم کنید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پروتئین به عنوان کاتالیزور کاهش وزن شناخته‌شده است، اما آیا میزان کافی از آن را دریافت می‌کنید تا از مزایایش بهره‌مند شوید؟

در یک مطالعه 824 نفری که در ژورنال آموزش تغذیه و رفتار تغذیه‌ای منتشر شده‌است، زنانی که برای جلوگیری از افزایش وزن “پروتئین بیشتر” خوردند، وزن بیشتری از دست دادند.

مطلب مرتبط: رژیم غذایی مفید؛ ۳ توصیه که سالم تر غذا بخوریم

۱. آووکادو

آووکادو متفاوت با همه‌ میوه‌ها، سرشار از چربی‌های سالم و پروتئین و حاوی قند کم است. مقداری آووکادو برش خورده را به یک سالاد اضافه کنید تا روند کاهش وزن‌تان تسریع شود.

۲. زردآلو

زردآلو خشک دارای بیشترین مقدار پروتئین در میان میوه‌هاست (3.5 گرم در هر وعده). این میوه منبع عالی فیبر است و خشک‌شده آن به کاهش وزن‌تان کمک می‌کند.

۳. حبوبات

برخی از حبوبات – از جمله لوبیای سیاه و عدس – فیبر و پروتئین فراوان دارند. مواد مغذی موجود در حبوبات، به افزایش سیری کمک زیادی می‌کنند.

مطلب مرتبط: ۵ نوشیدنی قبل از خواب که به آب شدن چربی ها کمک می کنند

۴. دانه چیا

دانه‌ چیا یکی دیگر از غذاهای قدرتمند است. این دانه‌های ریز تقریباً 16.5 گرم پروتئین در هر 100 گرم دارند. به علاوه، مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و فیبر نیز دارند، به طور موثر چربی‌سوزی را تحریک می‌کنند و گرسنگی را از بین می‌برند!

۴. نارگیل

یک نارگیل متوسط علاوه بر مقدار مناسبی از پروتئین 36 گرم فیبر غذایی هم دارد!

مطلب مرتبط: ۱۰ ترفند که بدون گرسنگی حجم غذای‌تان را کنترل کنید

۵. پنیر کوتاژ

هرچند تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما شواهد اولیه نشان می‌دهند که غذاهایی که سرشار از کلسیم می‌توانند به سوزاندن چربی کمک کنند. پنیر کوتاژ کم چرب حاوی کالری نسبتاً پایین ​​و حدود 25 گرم پروتئین تنها در یک فنجان است.

۶. تخم مرغ

مطالعات متعدد نشان می‌دهند که تخم مرغ مغذی و سیرکننده است و می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. البته این ماده غذایی سرشار از پروتئین است و هر یک تقریبا شش گرم پروتئین دارد.

مطلب مرتبط: اگر روزی یک تخم مرغ بخورید، این اتفاق برای بدن تان رخ می دهد

۷. ماهی چرب

ماهی‌های چرب برای کاهش وزن بسیار عالی هستند. آنها سرشار از امگا 3 و پر از پروتئین با کیفیت هستند. ماهی یک نیروگاه عضله‌سازی است که شما را سیر هم نگه می‌دارد.

۸. گوشت بدون چربی

گوشت قرمز بدون چربی  منبع عالی پروتئین و مواد مغذی است و به شدت خاصیت سیرکنندگی دارد.

مطلب مرتبط: علم چه می گوید؛ ۱۲ روش کاهش گرسنگی و اشتها

۹. سمارق (قارچ)

سمارق می‌تواند با متعادل کردن هورمون‌ها و در عین حال تنظیم سطح قند خون، به کاهش وزن کمک کند. یک فنجان سمارق سه گرم پروتئین دارد.

۱۰. مغزیات

مغزیات (در حد اعتدال) می‌توانند یک افزودنی عالی برای هر برنامه کاهش وزنی باشند زیرا هم دوز خوبی از فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم دارند و هم باعث تقویت سلامت متابولیک می‌شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان