۵ باور محدودکننده که مثبت گرایی را از بین می برند

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۲۷, ۱۳۹۹

اگر به دنیای اطراف نگاه کنید، هر چیزی که وجود دارد، کسی به آن فکر کرده و آن را به وجود آورده‌است. به عبارت دیگر، افکار یک آدم موجب خلق چیزی شد. همه انسان‌ها به سادگی در فرکانس‌های مختلف ارتعاش دارند، بنابراین ما چیزی را که در موردش فکر می‌کنیم، به وجود می‌آوریم. و اگر افکار منفی را در ذهن‌مان مرور کنیم، یک واقعیت منفی را تجربه خواهیم کرد. تکرار افکار منفی نتایج مثبتی به بار نخواهد آورد. در این نوشتار با ۵ باور منفی بسیار رایج آشنا می‌شویم که مانعی برای داشتن یک زندگی مثبت هستند.

۱. هیچ کاری از عهده من برنمی‌آید/ به اندازه کافی توانمند نیستم

باورهای محدودکننده‌ای مثل این در نیاز ما برای زنده ماندن ریشه دارد. اگر اتفاق ناخوشایندی برای اجداد ما که در طبیعت زندگی می‌کردند، رخ می‌داد (مثلا ذخیره غذایی تمام می‌شد)، این شکل از تفکر به شیوه انجام کارها در آینده کمک می‌کرد. در دنیای امروز که قبیله نداریم، تمرکز روی مشکلات فردی است. ما بیشتر در دام مقایسه و عزت نفس پایین گرفتار می‌شویم. اما یادتان باشد در این دنیا همه مثل هم هستند. شما نه از کسی بالاتر و نه پایین‌ترید مگر اینکه خودتان چنین باوری داشته باشید و هرچه را که باور کنید، واقعیت خواهد یافت.

مطلب مرتبط: ۷ نوع ترس که شما را عقب می کشند

۲. زندگی هیچ معنایی ندارد

همه ما چیزی ارزشمند برای ارائه به این دنیا داریم. هر بار که چنین فکری به سرتان زد از خودتان بپرسید:

– من چه استعداد یا علاقه‌ای دارم که به مردم سود می‌رساند؟

– اگر فردا بمیرم، راضی خواهم بود؟

– دوست دارم چه تاثیری روی مردم بگذارم یا چه مشکلی از آنها حل کنم؟

۳. هرگز به اهدفم نخواهم رسید

در دنیای مدرن ما، با دسترسی به اینترنت و رسانه‌های اجتماعی، رسیدن به رویاها آسان‌تر از هر زمانی است. کلید در دست شماست – تنها کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید چه دری را می‌خواهید باز کنید. وقتی توانایی خودتان و فرصت‌ها را درک کردید و فهمیدید چیزهایی در کنترل شما هستند، زندگی بسیار سرگرم‌کننده‌تر می‌شود.

مطلب مرتبط: ۸ قدرت خارق العاده که همه انسان ها دارند

۴. زندگی سخت است

زندگی فقط درصورتی دشوار است که خودمان بخواهیم. اگر فکر کنید زندگی آسان است و همه چیز به آسانی به سمت شما جریان می‌یابد، در واقعیت هم چنین چیزی را تجربه می‌کنید. اگر فکر کنید زندگی سخت است، فقط تجربه‌هایی را جذب خواهید کرد که بر سختی‌ها بیفزاید. به صلح، عشق و خوشبختی فکر کنید، و دقیقاً همین‌ها را جذب خواهید کرد. زندگی فقط یک آینه است و به شما نشان می‌دهد که در ذهن ناخودآگاه‌تان چه می‌گذرد.

۵. احساس سردرگمی دارم

این یکی هم احساس شایعی در دنیای امروز است؛ بدتر اینکه همه فکر می‌کنند چیزی از دنیای بیرون باید آنها را تسکین دهد، درحالی که باید با آرام کردن ذهن و تغذیه رو‌ح‌مان، درک کنیم که خودِ بالاترمان از ما چه می‌خواهد. به علاوه این حس سردرگمی‌ می‌تواند ناشی از انتخاب‌های اشتباه ما باشد: مثلا، در شغلی هستیم که با باورها و علائق‌مان سنخیتی ندارد. چنینی چیزی در درازمدت روح‌تان را آزار خواهد داد.

بهترین راه‌حل برای احساس سردرگمی این است که به بهترین دوست خودتان تبدیل شوید. وقت بگذارید و عمیق در ذهن‌تان غرق شوید و ببینید مشکل کجاست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *