جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ریاست جمهوری: طرف طالبان دولت افغانستان است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری در واکنش به گفته های سخنگوی طالبان می گوید طالبان واقعیت های امروز افغانستان را درک کنند که طرف اصلی شان دولت افغانستان است.

آقای صدیقی امروز شنبه (۲۵اسد) در توییتی گفته است:‌ «بهتر است، تا طالبان واقعيت‌های امروز افغانستان را درک کنند. طرف اصلي شان، دولت جمهوري اسلامي افغانستان است كه از اكثريت قاطع مردم افغانستان نماينده گي مي كند.»

صدیقی تاکید کرده که اظهارات اخير طالبان ادامه‌ی بهانه جويي و وقت كشي آن‌ها در پروسه‌ی صلح است.

سخنگوی رییس جمهور افزوده که پس از رهايي «خطرناك ترين» اعضاي گروه طالبان، هيچ بهانه‌ی نزد طالبان باقي نمانده و وقت آن رسيده تا اين گروه که نمایندگی از هيچ بخشي از ملت ما نمي كند، از خشونت دست کشیده و خواست مردم افغانستان را براي ختم جنگ بپذيرند.

طالبان حکومت افغانستان را به حیث یک نظام به رسمیت نمی شناسد

این اظهارات سخنگوی ریاست جمهوری در حالی مطرح شده است که گروه طالبان امروز با نشر اعلامیه گفته است: «از چند روز به اینسو مقامات اداره کابل در مورد آغاز مذاکرات و بندی‌های امارت اسلامی، موقف‌های خلاف واقعیت‌ها می‌گیرند.»
طالبان افزوده که حکومت افغانستان را به صفت یک نظام نه بلکه یک چتری می‌داند که برای دوام اشغال امریکایی از غرب آورده شده است.

طالبان در اعلامیه شان تاکید کرده: «ما آغاز آن مذاکرات را قبول داریم و برایش آمادگی داریم که در پیمان تاریخی دوحه تسجیل شده و مذاکرات بین الافغانی است که تمام جهت‌های متنازع افغانی را احتوا می‌کند.»

این اظهارات درحالی مطرح می شود که رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان روز پنجشنبه گذشته آغاز و قرار است امروز نیز شماری از این زندانیان رها شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان