جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

حمله طالبان بر ۳ ولسوالی دایکندی؛ این ولایت با کمبود پرسونل امنیتی مواجه است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مقام های محلی ولایت دایکندی تایید می کنند که گروه طالبان شب گذشته بالای سه ولسوالی این ولایت حمله کرده اند که در نتیجه آن تنها در ولسوالی پاتو در دایکندی شش نیروی خیزیش مردمی کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شده اند.

محمدعلی ارزگانی معاون والی دایکندی امروز شنبه (۲۵اسد) به خبرنامه گفت که گروه طالبان شب گذشته بالای سه ولسوالی ولایت دایکندی حمله کرده اند که این حملات طالبان در ولسوالی پاتو گسترده بوده است.

ارزگانی افزود گروه طالبان شب گذشته از منطقه «خلج» ولایت ارزگان بالای مناطق «لوره شیو» و «دره زین» پاتو حمله کرده اند که در نتیجه آن سه پاسگاه امنیتی به دست طالبان افتاده و نیز ۶ نیروی خیزیش مردمی کشته و ۱۶ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

معاون والی دایکندی تاکید کرد که نیروهای خیزیش مردمی در این منطقه برای تامین امنیت مردم و قطع مسیر اکمالاتی طالبان از ولسوالی چارچینوی ولایت ارزگان به ولسوالی گیزاب جابجا شده بودند.

به گفته او حملات طالبان در ولسوالی نومیش ولایت دایکندی و ولسوالی کجران دفع شده و در این دو ولسوالی به نیروهای دولتی تلفات وارد نشده است. معاون والی دایکندی گفت که تنها در ولسوالی نومیش یک طالب کشته و یک طالب زخمی شده است.

از سوی هم غلام سخی غفوری فرمانده پولیس دایکندی به خبرنامه گفت که منطقه تحت حمله طالبان در ولسوالی پاتو حدود ۱۸۵ کیلومتر از مرکز ولسوالی فاصله دارد و یک دره «صعب العبور» است.

غفوری افزود: «تلفات داریم به دلیل عدم فعال بودن شبکه های مخابراتی ارتباط مستقیم با نیروها در آن ساحه وجود ندارد و در هماهنگی با ریاست امنیت ملی تلاش ها جریان دارد تا ارتباط برقرار شود.»

فرمانده پولیس دایکندی تاکید کرد که درگیری پایان یافته و پرسونل امنیتی در ساحه وجود دارد.

کمبود پرسونل امنیتی در دایکندی

محمد علی ارزگانی در ادامه گفت که جلسه نظامی برای این که چگونه ساحه دوباره تجدید قواه شود جریان دارد.

ارزگانی تاکید کرد که ظرفیت نیروهای امنیتی در ولایت دایکندی بیشتر خیزیش های مردمی است و برای تجدید قوا در پاتو نیز از این نیروها استفاده می شود.

به گفته او ولایت دایکندی با کمبود تشکیلات نیروهای امنیتی و دفاعی مواجه است. آقای ارزگانی گفت که این موضوع با شورای امنیت ملی، وزارت دفاع، وزارت داخله و ریاست عمومی امنیت ملی شریک شده تا در این مورد کمک صورت گیرد.

کشته و زخمی شدن بیش از ۳۲ نیروی امنیتی در یک ماه در ولسوالی پاتو

ولسوالی پاتوی ولایت دایکندی از ولسوالی های نا امن این ولایت به شمار می رود. این ولسوالی تازه تاسیس ناامن دایکندی در ماه سرطان سال ۱۳۹۷ به صورت رسمی افتتاح شد و از زمان افتتاح آن تاکنون همواره مورد حمله گروه طالبان قرار گرفته است.

پیش از این طاهر اعتمادی ولسوال پاتو به رسانه ها گفته بود که در بیش از یک ماه اخیر ۳۲ نیروی امنیتی شامل پولیس ملی، پولیس محلی و نیروهای خیزیش مردمی در حمله طالبان در این ولسوالی کشته و زخمی شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان