جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

بیش از ۶۰ هزار مهاجر افغان در یک ماه گذشته از ایران به افغانستان بازگشته اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان اعلام کرده است که در یک ماه گذشته بیش از ۶۰ هزار مهاجر افغان از ایران به صورت داوطلبانه و یا هم اجباری وارد افغانستان شده اند.

وزارت مهاجرین امروز ‌شنبه (۲۵اسد) با نشر خبرنامه گفته است که دست‌کم ۶۳ هزار و ۵۱۹ پناهجوی افغان در یک ماه گذشته (۲۴ سرطان الی ۲۴ اسد) سال جاری به‌گونه داوطلبانه و اجباری از ایران به افغانستان عودت کرده‌اند که از این میان ۴۱ هزار و ۹۷۴ تن از مرز اسلام قلعه هرات و ۲۱ هزار و ۵۴۵ تن از مرز میان نیمروز و ایران (میلک) وارد خاک کشور شده‌اند.

این وزارت افزوده که یافته‌های نمایندگی‌های وزارت امور مهاجرین در مرزهای ایران و افغانستان نشان می‌دهند که بیشترین رقم عودت کنندگان که شمار آنان به ۳۳ هزار و ۱۰۵ تن می‌رسند را افرادی تشکیل می‌دهند که به‌گونه داوطلبانه به‌کشور برگشته‌اند. این وزارت گفته که از میان عودت کنندگان، ۱۰۲ تن دیگر دارای مدرک پناهندگی بوده‌اند.

به گفته وزارت مهاجرین دومین رقم بلند عودت کنندگان را افرادی تشکیل می‌دهند که به‌گونه اجباری از سوی ایران به‌کشور عودت داده شده‌اند که شمار مجموعی آن به ۲۸ هزار و ۶۲۱ تن می‌رسند.

وزارت مهاجرین خاطرنشان کرده که از میان این برگشت‌کنندگان ۲ هزار و ۲۶۰ عودت کننده که از مرز پل ابریشم(میلک) وارد افغانستان شده تحت پوشش مساعدت‌های بشری ادارات بین المللی قرار گرفته‌اند.

این وزارت تاکید کرده که پناه‌جویان افغان در حالی به‌کشور برگشت کرده اند که گسترش ویروس کرونا در ایران علاوه برچالش‌ های دیگر، بحران بیکاری را نیز در آن کشور بوجود آورده و مهاجران افغان که از بهر اشتغال در این کشور رفته بودند نیز از این بحران آسیب دیده‌اند.

ایران میزبان دو نیم میلیون مهاجر افغان است

این در حالی است که اکنون ۶.۵ میلیون نفر از جمعیت افغانستان مهاجر هستند و بیشتر از ۵ میلیون آنان به دو کشور ایران و پاکستان مهاجرت کرده‌اند.

پیش از این رضا باهر معاون سخنگوی وزارت مهاجرین به تاریخ ۲۲ اسد به خبرنامه گفته بود که در حال حاضر ۲.۵ میلیون مهاجر افغانستان در ایران به سر می برند.

حضور مهاجرین افغانستان در ایران همواره خبرساز بوده است. در یک سال اخیر از نمایش پرچم طالبان گرفته تا آتش سوزی موتر حامل مهاجران از جمله مواردی است که سرخط خبرهای رسانه ها شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان